LOGIN
Regisztráció
Avatar
Nincs még fiókja?

Regisztrációjával hozzáfér a letölthető feladatokhoz, vizuális eszközökhöz és hozzászólhat a fórumhoz is, amennyiben elfogadja az Adatkezelési szabályzatot.

Elfelejtettem a jelszavam - Elfelejtettem a felhasználónevet

Felhasználó
Jelszó
Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó:
Óvoda, iskola

Téma: Integráció-szegregáció

Válasz: Integráció-szegregáció 13 éve 5 hónapja #806

Még hosszú út előtt állsz. Most nálunk a következő fordulat: megkapta a képviselő testülettől a döntést az ovi, hogy felveheti az asszisztenst, de ezt ovivezetői aláírás után még el kell küldenie a polgármesternek aláírásra... Ő pedig csak akkor írja alá, ha végignézik a jogászok. Hiába az oktátási osztály jogásza adta ki az engedélyt. Szerintem módszeresen húzzák az időt.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Integráció-szegregáció 13 éve 5 hónapja #807

Na ettől félek én is. Eddig mindehol csak a sajnos nem lehet, sajnos nincs, sajnos ... :(
Családunk: apa, anya, három gyerkőc és két kandúrka
Családi szóvivő: anya azaz én ;)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Integráció-szegregáció 13 éve 5 hónapja #808

A sajnosokon túl lehet lendülni a jogszabályok idézésével és írásbeliséggel, de az ide-oda passzolgatás, irattologatás átléphetetlen.
Az iskola viszont ilyen tempóban nem megoldható, ott szeptember elején elkezdődik a tanév, ott nem lehet hónapokat irat tologatni.
El kéne kezdenem most intézni az iskolát, miközben még azt se tudom, hogy az óvodát bírni fogja-e. Siralmas.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Integráció-szegregáció 13 éve 5 hónapja #809

Csak éppen addig, amíg nem lehet tudni, hogy egyáltalán milyen iskolába mehet a gyerkőc, meg hány évesen (elvileg 8 éves korig maradhatnak oviban a jelenlegi szabály szerint), meg milyen segítség kell neki, addig nem lehet szerintem intézni semmit.
Sajnos még az is benne van a pakliban, hogy nem fognak tudni a gyerkőceink normál suliba menni, de addig még van jópár év előttük, amit jó lenne a lehető legtöbb és legjobb fejlesztésekkel megtölteni, s az a bosszantó, hogy ebben ütközünk folyton akadályokba. Pedig, ha nem 4 évesen kezdik, vagy ha nincs szerencsén akkor 5 évesen kezdik meg a fejlesztést, sokkal önállóbb, vagy akár teljesen önálló emberré cseperedhetnének.
Mindenhol azt írják, hogy minél hamarabb neki kell esni a fejlesztéseknek, gyakorlatilag a teljes ébren töltött idejükben valamilyen szinten fejleszteni kell őket, erre csak 1 évbe telik mire valakiről kiderítik, hogy ez a baj, és akkor még hónapok, vagy évek, mire egyáltalán a szükséges fejlesztésnek a töredékét megkapják??
Családunk: apa, anya, három gyerkőc és két kandúrka
Családi szóvivő: anya azaz én ;)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Integráció-szegregáció 13 éve 5 hónapja #810

Ez így van. :( Utána meg már késő.
Igen. Ha képben lenne a védőnő, az lenne a kulcsa a dolgoknak! Ha mi megkaptuk volna a kellő felvilágosítást 1,5-2 évesen, és elkezdtünk volna akkor PECS-ezni (nagy volt ebben az ellenállásom, én is azt hittem, mint nagyjából mindenki, hogy attól majd később kezd beszélni, hisz' könnyítjük a dolgát - nagy hiba volt késlekedni és nem hinni az Autizmus Alapítvány fejlesztőjének, de a gyerekorvos és a védőnő hajtogatta, hogy nem lehet szerintük autista), lehet, hogy már 3 évesen beszélt volna, nem pedig csak most. Márpedig szerintem a fejlődés alapja a beszédértés! De hát ki tudja? Lehet, hogy csak most ért meg rá az idegrendszere.
Szóval nagyon egyetértek, felháborító, hogy nem kap TB támogatást a fejlesztés, döbbenet, hogy csak nemrég kezdték ezt tanítani a Bárczyn, nem gondolná az ember, hogy 2011-ben, Európa közepén egy gyerek ne kapja meg a szükséges ellátást.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Integráció-szegregáció 13 éve 5 hónapja #812

Hát igen ingyen jár a fejlesztés, minden gyereknek ... ja csak a vitaminok (semmi extra, csak omega3 és 6 meg multivitamin) és a maszek fejlesztések kb 30 Ft-ot elvisznek havonta a családi kasszából, és még igazából több is kellene, de mit tudsz tenni, ha egyszer az oviban nem kapja meg ami neki kell. És akkor a közösségi magatartás, viselkedés szabályit nem is fogja megtanulni - pont amiben a legnagyobb hiányosságuk van - ha nem járhatnak közösségbe, vagy csak korlátozottan. Többször láttam, hogy az óvónénik beszélgetnek az udvaron, az én fiam meg rohangál, vagy épp egyedül játszik, de egyik sem megy oda hozzá próbálkozni, hogy bevezessék a közös játékba, max akkor mennek hozzá, ha éppen próbálkozott kapcsolatot teremteni - szeret egyébként a gyerekek közé menni - összeakaszkodott valakivel, mert nem megfelelően kezdeményez, vagy reagál le helyzeteket.
Családunk: apa, anya, három gyerkőc és két kandúrka
Családi szóvivő: anya azaz én ;)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Integráció-szegregáció 13 éve 5 hónapja #814

Igen, ez így van, ezért kell a profi asszisztens, ami jár is, csak oldd meg, hogy legyen. :angry:
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Integráció-szegregáció 13 éve 5 hónapja #815

Mármint nem Rád haragszom természetesen.... :laugh:
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Integráció-szegregáció 13 éve 5 hónapja #819

  • tomger
  • tomger profilkép
  • Nem elérhető
  • Fiaim 19 és 12 évesek (a kicsi érintett)
Sziasztok, nem volt idöm írni.
SZANYA, kérdezni is akartam, miért nem jártok még oviba, de most értem, basszus mi minden van még elöttünk...
1 évvel biztosan meghosszabbítom a Gyest, az ovi jövő szeptembertől lenne aktuális így, most sehova nem veszik be, de nem baj, most tanuljuk a pecset... de! már addig is szeretnék valami rendszeres gyerekközösségbe menni vele. Ma azt mondta Solt Anna jobb bármilyen gyerekközösség, mint a semmilyen!!!!
Egyébként a héten csak 2 szabad délelöttünk maradt, mert a többin fejlesztésre viszem, csak apa bírja anyagilag , mert bizony egyet sem kapunk ingyé:) Én csak 1-2 óra maszekmunkát tudok végezni mindemellett.
Ma volt megint szülőtréning. Végre Solt Annával pecs és még most elküldtem az időpontkérést az egyéni találkozóra.
Mivel június óta várok erre a tréningre be kell valljam én minden követ megmozgattam, hogy a pecset legalább én elsajátítsam. Már volt kinn háznál az elmúlt hetekben igencsak szép összegért egy delejes fejlesztő. Azóta a cumisüveget és egy nasit állandóan kiragasztva tartunk a falon és azt szépen hozza és kéri (azaz átadja), de ma este újból végigjátszottuk a férjemmel az ölemben a gyerek, szó nélkül ha nyújtja a kért tárgyat kapja a nasit, aztán már mondtam hozzá, h műzlit. Minden egyes alkalommal mikor nyújtotta a műzlit, én pedig kimondtam, hatalmas kacarászásba kezdett. A tréning után minden egyes mozdulat még több pedagógiával telt meg.
Egyszerüen nem tudom megköszönni, hogy EDINÁNAK, h hallottam erről a módszerröl, bár még csak most kezdjük, nagyon bízom a beszédbeindító hatásában.
SZANYA, köszönöm a fórumot, h megoszthatjuk a tapasztalatokat és ennyi hasznos infót braksz egy helyre.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Integráció-szegregáció 13 éve 5 hónapja #821

:)

Ha auti a gyerkőc, ha nem, de ahogy a logopédusunk mondja masszív magatartás problémája van közösségben, akkor mindenképpen hasznos lenne mellé egy gyogyped asszisztens, így könnyebben és hatásosabban meg tudná tanulni, hogy is kezdeményezünk játékot a gyerkőcök felé, mit szab és mit nem, őt sem bántanák, aminek persze az a vége, hogy ő visszaüt és akkor már csak azt látja az óvonő, hogy a másik gyerek sír, de a nap végén nem tudja megmodnani, hogy minől/kitől van félik kikaparva a fiam szeme, mert ő nem megy panaszra ha valami baja van. Szóval nagyon kellene, lehet hogy elég lenne egy évre, lehet, hogy sok évre, de biztos, hogy összességében hasznos lenne a társadalomnak is, mert egy jól szocializált auti ember lenne belőle, belőlük, aki hasznos munkát is tudna végezni, de legalábbis nem kell egész életében gondozni stb.
Mondtam is nekik, hogy sok mindenre meg tudom tanítani otthon, de hogy hogyan kell közösségben viselkedni azt nem, mivel nincs itthon még 26 gyerek. ;)
Családunk: apa, anya, három gyerkőc és két kandúrka
Családi szóvivő: anya azaz én ;)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Integráció-szegregáció 13 éve 5 hónapja #823

  • Dreamer
  • Dreamer profilkép
Igen, az én fiamnak most akarta tanácsolni az egyik tanárnője, hogy mért nem lesz magántanuló. És ez egy kétélű fegyver. Mert sok szempontból jobb lenne.
- nem tenné feszültté tanulás közben, hogy másik 2X gyerek nyüzsög körötte
- nem idegesíteni fel magát a szünetben valamin
- saját tempóban haladhatna, és nem frusztrálná, hogy ha egy pár percre kiesik a figyelme (mert kiesik), akkor nem tud visszatalálni az óra menetéhez
- nem rontaná le a jegyeit a sok órai munka egyes, amit akkor szed össze, ha már túl feszült ahhoz, hogy dolgozni tudjon
Ezzel szemben a pozitívumok
- akkor nekünk kellene otthon tanítani, és az rengeteg idő, ami egyszerűen nincs
- nem szokná a közösségi viselkedést, márpedig a munkába álláshoz az kell
- vizsgáznia kéne, és egy alkalom döntene a továbbmeneteléről, pedig hullámzó a teljesítménye, és fél a megmérettetésektől
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Integráció-szegregáció 13 éve 5 hónapja #827

  • labolen
  • labolen profilkép
  • Nem elérhető
  • 3 gyerek, 7 éves aspi a nagyobbik fiam
Hogy mikor kezditek el a fejlesztést: Nekünk P. Csilla mondta, és igaza van, hogy a legjobb fejlesztést már otthon is megkaphatja. A legelején a fiam nem is válaszolt ha kérdeztem, se igent se nemet. Azt mondta Csilla, már azzal fejlesztem, ha rábírom, hogy mondja igen-vagy nem. Ezt is tettük. Addig nem adtam neki semmit se, amíg nem válaszolta meg a kérde? kérdést.
A másik, soha nem kért semmit, csak tolta a széket, és levette a polcról. Egyszer megfogtam a széket, és mondtam neki, hogy NEM, kérjed! Nem ment egy napa alatt, de most már mindig kéri, amit akar, nem tologatja a bútorokat. És az elején ez is fejlesztés! Meg elértük, hogy köszön, ha kérem. Persze mindezt a mondjad ezt és ezt formulával, vagyis ha azt mondom neki, hogy köszönjél, nem mondja, de ha azt mondom mondd szia, akkor köszön. És pont tegnap újságolta, hogy valakinek csak úgy köszönt! :)
Azt akarom mondani, hogy nemcsak a fizetős fejlesztések számítanak, ne keseredjetek el! Az otthoni is fontos, meg az is hogy tanítod, hogy ne lökdösse a kistesót, vagy egyszer őegyszer a tesó, hogy várni kell.... Mindez ugyanolyan fejlesztés, csak nem nevezik szociális, vagy kommunikációs fejlesztésnek, és nem kérnek érte pénzt!
Jó persze fontos a szakember is, csak azt mondom, hogy ti is fejlesztitek mindennap pusztán azzal, hogy következetesen bántok vele,
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Integráció-szegregáció 13 éve 5 hónapja #828

  • Dreamer
  • Dreamer profilkép
Pontosan. Mi 10 éves korig külső tanácsokkal egyedül araszoltunk el.

Meg kellett tanítani pl. helyeselni. (Tagadni azt magától is tudott a kis galád.)
Amikor már nagyon untam, hogy csak nemet mond és mutat, akkor nekiálltunk.
Addig a mit kérsz vacsorára úgy ment, hogy felsoroltam egy pár ételt, és ő vagy rázta a fejét, vagy nem csinált semmit. És ha nem csinált semmit, akkor vagy azt kérte, vagy elfelejtett fejet rázni, és mégsem azt kérte.
És akkor a férjem odaáll mögéje, amikor beült az etetőszékbe, én meg szembe vele leültem. És végigkérdeztük megint. És amikor már tudtuk, hogy mit kér, akkor végigkérdeztük még egyszer, és mondtuk. Közben a férjem megfogta a gyerek fejét, és most ő mozgatta, én meg elölről mutattam a fejmozgást.
- Kérsz teát?
- Nem, nem kérek.
- Kérsz szörpöt?
- Nem, nem kérek.
- Kérsz tejet?
És ez ment vagy három négy napig, s lám, megtanult bólogatni. :)
- Igen, kérek.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Integráció-szegregáció 13 éve 5 hónapja #830

Azért azt figyelembe kell venni, hogy az autiknak nagyon nehezen megy az IGEN megtanulása. Az én fiam tegnap, először életében igent mondott valamire. Elaléltam a boldogságtól. :)

Dreamer: kifejlesztettétek segítség nélkül a promptolás technikáját. Nagyon ügyes!

Egyetértek Veletek, az otthoni fejlesztés a legfontosabb, de az nagyon nem baj, ha egy szakember irányítja időszakos konzultációkkal, mert időnként félremennek a dolgok (legalábbis én ügyesen elszúrtam időnként).
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Integráció-szegregáció 13 éve 5 hónapja #831

  • Dreamer
  • Dreamer profilkép
Biztos, de fogalmam nincs róla, hogy mi az. :)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Integráció-szegregáció 13 éve 5 hónapja #832

Amit csináltatok... :laugh:
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Integráció-szegregáció 13 éve 5 hónapja #834

  • Edina 21
  • Edina 21 profilkép
  • Nem elérhető
  • Fiam 13éves,Lányom 17 éves
Dreamer .
A magán tanúlói státusz semmi kép nem jó .Ezt nekem gyógyped. is mondta többek között .Kis osztály létszám és egyéni tanmenet ami megfelelő ilyenkor. A tanár nyilván meg akar szabadulni a "problémás" gyerektől , hiszen a mai pedagógusok a normál gyerekekkel sem boldogulnak.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Integráció-szegregáció 13 éve 5 hónapja #835

  • tomger
  • tomger profilkép
  • Nem elérhető
  • Fiaim 19 és 12 évesek (a kicsi érintett)
Dreamer, az én fiam a nemet sem mutatja még következetesen, (néha szépen megrázza a fejét, de sokszor még csak egy éles m hangot ad, ami tudjunk, hogy a nemet jelenti) Ezt a fej megrázást egyébként ő is úgy kezdte el , h én megfogtam a fejét és mutattam neki a hogy rázza. Tehát időnként szépen rázza de kb csak az esetek 30 %-ban, a többi NEM maradt az éles hangsúlyos m (mintha zárt szájjal mondanád lefelé menő hangsúllyal nem). Az igen-nél még nem tartunk.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Integráció-szegregáció 13 éve 5 hónapja #1060

  • gigi82
  • gigi82 profilkép
Sziasztok!

Végre eljutottam hozzátok is.
Iskola gondolati gondokkal küzdök.
Integrált/szegregált?
Integrálva nem merem első osztályba, hiszen tuti nem tud megülni 45 percet.
Szegregált? A baj, hogy ott meg ki fog tűnni.Azaz képességei és egyéb más alapján.
A kettő közt kellene valami. Ez idáig azt hittem nem is engedik integrálni, de igen.
Szegregált híve vagyok az első pár évben, de ide helyben szeretném járatni, kényelmi, anyagi és terápiás szempontból.
De ugye itt mindenkit összeraknak, a súlyos ért, fogy a hiperaktívval.
Integrált intézmények vannak a közelünkbe, de egyikben sem "jár" (nincsen)
gyógypedagógiai asszisztens.
Így Tamás nem fogja megérteni tuti a tanárnőt és egyéb problémák, de ezt ti is tujátok.
Megint Budapestre bejárni nap mint nap, ráadásul már amúgy is lecsúsztunk, hiszen az ottani sulikba nem pár hónappal a kezdés előtt kell beiratkozni.
Tamásnak sem tesz jót a rengeteg utazgatás, dugó, két órával előbb indulni, (egy 20 perces útra), majd 1-1,5 vissza.......
Azokon a gondolatokon már túl vagyok, hogy jajj mi lesz ha bántják szünetben, ha cikizni fogják stb.
Ez meglesz akárhova is viszem.
De még mindig nem hagy nyugodni a gondolat, hogy biztosan szegregálni szeretném e, más nem autista gyermekekkel?
Ti akik már többségében iskolába jártok, mik a tapasztalatok?
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Integráció-szegregáció 13 éve 5 hónapja #1061

8 éves korig maradhat oviban, vagy nem járt integráltan oviba? Vagy túl lesz ősszel a 8 éves koron?
Családunk: apa, anya, három gyerkőc és két kandúrka
Családi szóvivő: anya azaz én ;)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Oldalmegjelenítési idő: 0.188 másodperc