LOGIN
Regisztráció
Avatar
Nincs még fiókja?

Regisztrációjával hozzáfér a letölthető feladatokhoz, vizuális eszközökhöz és hozzászólhat a fórumhoz is, amennyiben elfogadja az Adatkezelési szabályzatot.

Elfelejtettem a jelszavam - Elfelejtettem a felhasználónevet

Felhasználó
Jelszó

Autizmussal élő tanulók adaptált taneszközeinek és feladatainak gyűjteménye

Készítette: Nagy Emma, Őszi Tamásné

Autizmus Alapítvány

2009.

www.autism.hu/taneszkozok/taneszkoz.pdf


Kiss Gyöngyi - Tóth Katalin - Vígh Katalin: Szociális történetek I.

feladatgyűjtemény

Kiadó: Kapocs Kiadó

Kiadás éve: 2004

alt

Ismertető: www.autizmus.hu/doc/Szoctort_ismerteto.pdf

Kiss Gyöngyi - Tóth Katalin - Vígh Katalin: Szociális történetek II.

feladatgyűjtemény

Kapocs Gyűrűs Könyvek

Kiadó: Kapocs Kiadó

Kiadás éve: 2007


 

Nem autizmus-specifikus! A lista neuro-tipikus gyerekek érettségére vonatkozik.

Fizikai-szociális-érzelmi érettség:

• 120-130 cm-es magasság, 20-22kg, a kisebb súlyú gyermekek fáradékonyabbak.
• Fogváltás elindult-e, ez a csontosodás megindulását jelzi, "ülő"-és állóképességgel van összefüggésben.
• Tud cipőt kötni, hiánya gyengébb kézügyességre és téri tájékozódásra utalhat.
• Jó a ceruzafogása, ezt sok gyurmázással lehet erősíteni.
• Összerendezett az elemi mozgása, kúszás, mászás, különböző járások, a szökdelés pontos kivitelezése könnyű írás-és olvasástanuláshoz vezet.
• Jó az egyensúlyérzéke, fejlett idegrendszerre utal, hiánya figyelem-és magatartászavart okoz. Vonalakon járás, pincérkedés gyakorlása.
• Mennyire fejlett a finommozgása: vállöv, könyökizület, csuklóizület Ez a szépírás alapja. Talicskázás, függeszkedés, fűzés, ujjtorna.
• Tudja szinkronban egymástól függetlenül irányítani végtagjait, Fejleszthető azonos majd ellentétes kéz-láb emeléssel (kéz tapsol-, láb köröz).
• Meg tudja nevezni testrészeit, legbiztosabb pontunk saját testünk, ha ez bizonytalan, minden azzá válik.
• Kialakult dominanciákkal rendelkezik
• Koordinált a szemmozgása, fejleszthető szemtornával a fej mozdítása nélkül.
• El tudja különíteni a jobb és bal irányokat, helyesen használja-e a névutókat (alatta, mellette stb.)
• Képes adott mozdulatokat térben, síkban leutánozni.
• Képes mozgássorozatok elvégzésére (taps- lépés-guggolás, gyöngyfűzés, rajzminták követésére.
• Képes irány követésére (nagymozgásban, finommozgásban, papíron).
• Megfelelő a szem-kéz koordinációja. Célba dobásnál megfigyelhető.
• Biztosan különbözteti meg az alakot a háttértől. Egymásra rajzolt tárgyak elkülönítése.
• Felismeri az azonos alakokat, színeket, nagyságokat, mennyiségeket. Válogatás.
• Az azonosságon túl felismeri a különbözőségeket.
• Különböző hangokat meg tud különböztetni egymástól, (kéz-kész, mind-mint)
• Megvan az összes beszédhangja, tisztán érthetően beszél.
• Felismeri a rész egész viszonyát.(részletek keresése az egészben).
• Megy a szétszedés és újra összerakás gyakorlata.
• Képes az egyik érzékszerv-csatornán nyert információt másik csatornára átfordítani.
(Mesét lerajzolni.)
• Képes magát árnyaltan kifejezni, (mesehallgatás, verstanulás, beszélgetés fejleszti)
• Van türelme másokat meghallgatni, (mesehallgatás, verstanulás, beszélgetés fejleszti)
• Tud kérdezni, (mesehallgatás, verstanulás, beszélgetés fejleszti)
• Be tud fejezni önállóan egy elkezdett történetet
• El tudja magát helyezni időben és társadalmi környezetében.
• Ismeri az évszakokat, napszakokat, napok változását.
• Tud szabályok szerint viselkedni a mindennapi életben és játékban.
• Egyedül öltözködik, megismeri a saját dolgait, azt rendben tartja, van rábízott feladata, amit rendszeresen, helyesen elvégez.
• Tűri a kudarcot. (társasjáték, szabályjáték)
• Bizalommal fordul a felnőttek felé, elfogadja őket.
• Játszik és barátkozik a közösségben.
• Már várja az iskolát, tanulni vágyik.