Nem autizmus-specifikus! A lista neuro-tipikus gyerekek érettségére vonatkozik. 
Fizikai-szociális-érzelmi érettség:
•	120-130 cm-es magasság, 20-22kg, a kisebb súlyú gyermekek fáradékonyabbak.
•	Fogváltás elindult-e, ez a csontosodás megindulását jelzi, "ülő"-és állóképességgel van összefüggésben.
•	Tud cipőt kötni, hiánya gyengébb kézügyességre és téri tájékozódásra utalhat.
•	Jó a ceruzafogása, ezt sok gyurmázással lehet erősíteni.
•	Összerendezett az elemi mozgása, kúszás, mászás, különböző járások, a  szökdelés pontos kivitelezése könnyű írás-és olvasástanuláshoz vezet.
•	Jó az egyensúlyérzéke, fejlett idegrendszerre utal, hiánya figyelem-és  magatartászavart okoz. Vonalakon járás, pincérkedés gyakorlása.
•	Mennyire fejlett a finommozgása: vállöv, könyökizület, csuklóizület Ez  a szépírás alapja. Talicskázás, függeszkedés, fűzés, ujjtorna.
•	Tudja szinkronban egymástól függetlenül irányítani végtagjait,  Fejleszthető azonos majd ellentétes kéz-láb emeléssel (kéz tapsol-, láb  köröz).
•	Meg tudja nevezni testrészeit, legbiztosabb pontunk saját testünk, ha ez bizonytalan, minden azzá válik.
•	Kialakult dominanciákkal rendelkezik
•	Koordinált a szemmozgása, fejleszthető szemtornával a fej mozdítása nélkül.
•	El tudja különíteni a jobb és bal irányokat, helyesen használja-e a névutókat (alatta, mellette stb.)
•	Képes adott mozdulatokat térben, síkban leutánozni.
•	Képes mozgássorozatok elvégzésére (taps- lépés-guggolás, gyöngyfűzés, rajzminták követésére.
•	Képes irány követésére (nagymozgásban, finommozgásban, papíron).
•	Megfelelő a szem-kéz koordinációja. Célba dobásnál megfigyelhető.
•	Biztosan különbözteti meg az alakot a háttértől. Egymásra rajzolt tárgyak elkülönítése.
•	Felismeri az azonos alakokat, színeket, nagyságokat, mennyiségeket. Válogatás.
•	Az azonosságon túl felismeri a különbözőségeket.
•	Különböző hangokat meg tud különböztetni egymástól, (kéz-kész, mind-mint)
•	Megvan az összes beszédhangja, tisztán érthetően beszél.
•	Felismeri a rész egész viszonyát.(részletek keresése az egészben).
•	Megy a szétszedés és újra összerakás gyakorlata.
•	Képes az egyik érzékszerv-csatornán nyert információt másik csatornára átfordítani.
(Mesét lerajzolni.)
•	Képes magát árnyaltan kifejezni, (mesehallgatás, verstanulás, beszélgetés fejleszti)
•	Van türelme másokat meghallgatni, (mesehallgatás, verstanulás, beszélgetés fejleszti)
•	Tud kérdezni, (mesehallgatás, verstanulás, beszélgetés fejleszti)
•	Be tud fejezni önállóan egy elkezdett történetet
•	El tudja magát helyezni időben és társadalmi környezetében.
•	Ismeri az évszakokat, napszakokat, napok változását.
•	Tud szabályok szerint viselkedni a mindennapi életben és játékban.
•	Egyedül öltözködik, megismeri a saját dolgait, azt rendben tartja, van rábízott feladata, amit rendszeresen, helyesen elvégez.
•	Tűri a kudarcot. (társasjáték, szabályjáték)
•	Bizalommal fordul a felnőttek felé, elfogadja őket.
•	Játszik és barátkozik a közösségben.
•	Már várja az iskolát, tanulni vágyik.