LOGIN
Regisztráció
Avatar
Nincs még fiókja?

Regisztrációjával hozzáfér a letölthető feladatokhoz, vizuális eszközökhöz és hozzászólhat a fórumhoz is, amennyiben elfogadja az Adatkezelési szabályzatot.

Elfelejtettem a jelszavam - Elfelejtettem a felhasználónevet

Felhasználó
Jelszó

Patrícia és férje Németországban nevelik gyermekeiket. Domi és Letti fejlődése nem tipikus, de nem is egyforma. A videósorozatból megismerhetjük a gyerekeket és szüleiket is, valamint láthatjuk a német és magyar ellátási rendszer közti különbségeket is.

 

Patrícia: Ebben a videóban Domi fejlődése látható születésétől kezdve, bemutatja a legapróbb tüneteket amiket Dominik esetében észrevettek, illetve hogy ezek a tünetek hogyan erősödtek fel a későbbiekben. Elmeséli a történetet, hogyan kerültek a klinikára ahol végül felmérték az állapotát, és milyen diagnózist állítottak fel róla, illetve egy évvel később kishúgáról, Lettikéről.

 

 

 

A sorozat következő részét megtekintheted itt: Domi és Letti 2. rész - Segédeszközök a mindennapokra

Az autizmus spektrumzavar tünetei már egész korán jelentkezhetnek, de vizsgálattal legkorábban másfél éves kor után lehet felismerni (pl. szemmozgás-követéses vizsgálatok), bár a diagnózist magát három éves kor előtt nem szokták megadni.

Az autizmusra a gyermek viselkedéséből lehet következtetni, mely a következő területeken tér el az átlagostól: kommunikáció, társas viselkedés és a rugalmatlan viselkedésszervezés. Emellé meg kell említeni a gyakran jelentkező speciális alul-, vagy túlérzékelést is.

Kattints a Bővebben gombra a folytatáshoz!

Bővebben...

 

  • Változások ellen tiltakozik.
  • Nem vagy ritkán használ szemkontaktust.
  • Gyakori a beszédfejlődési késés, bizonyos szinteken elakadás hosszabb időre (pl. elhúzódó echolálási fázis).
  • Egy oldalúan kommunikál, a válaszra nem figyel.
  • Visszhangszerűen utánozza a beszédet.
  • Van egy kedvenc témája, amiről folyton beszél.
  • Nagyon válogatós, az ételek színére, állagára érzékeny.
  • Kerüli a kortárs kapcsolatokat, vagy nem megfelelően közeledik.
  • Nem játszik a gyerekekkel, csak ha felnőtt segíti.
  • Nem jelenik meg a szerepjáték a tevékenysége közben.
  • Szokatlan mozdulatai vannak. pl: kezével repdes, lábujjhegyen jár .
  • Fogdossa,pörgeti,forgatja, zörgeti a tárgyakat.
  • Látszólag indokolatlanul, sír, nevet, kiabál.
  • Vannak feladatok, amiket ügyesen megcsinál, de amihez együttműködésre van szükség az nehezen megy.
  • Mások kezét húzza a neki kívánatos tárgyhoz.
  • Mások szándékait, érzelmeit nem érti. Ezért közömbösnek tűnhet.
  • Szó szerint értelmezi a mondatokat.
  • Nem érti a viccet, iróniát.

 

 
A cikk részben vagy egészben történő átvétele nem engedélyezett. Autizmus témájú cikk iránti igényét kérjük, e-mailben: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. jelezze.