Az auti.hu oldal süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer.
A cookie-k személyek azonosítására nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek.
Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük olvassa el a Jogi Nyilatkozatot.
LOGIN
Regisztráció
Avatar
Nincs még fiókja?

Regisztrációjával hozzáfér a letölthető feladatokhoz, vizuális eszközökhöz és hozzászólhat a fórumhoz is, valamint feliratkozik hírlevelünkre és elfogadja a felhasználási feltételeket.

Elfelejtettem a jelszavam - Elfelejtettem a felhasználónevet

Felhasználó
Jelszó

Az autizmussal élő gyermekek gyakran kerülnek hasonló szituációba és ezekben kevéssé tudják megvédeni magukat, hiszen akár fel sem ismerik (vagy csak későn) ezeket a helyzeteket, vagy nem értik, hogy miért történnek ezek a dolgok.

A folytatáshoz kattints a Tovább gombra, vagy a cikk címére!

TovábbMit lehet tenni, ha a gyermeket az osztálytársai csúfolják, butaságokra veszik rá és kinevetik?

A segítők megszervezése és felkészítése a pedagógusok feladata. A gyakorlatban látunk példát arra, hogy a kortárs segítő egy-egy gyermek az osztályból, de olyat is, amikor az egész osztály bevonódik a programba. A segítőknek előzetes „képzésben” és folyamatos támogatásban kell részesülniük (a gyermekek szülei természetesen szintén részletes információkat kapnak a programról.) A kortársak és az autizmussal élő gyermekek egyaránt tanulnak arról, hogy miben hasonlítunk/ miben különbözünk, mik az erősségeink és gyenge pontjaink, mi a barátság, emellett a kortárs segítők konkrét tanácsokat kapnak az együttléttel, az együtt tevékenykedéssel, a beszélgetéssel, stb. kapcsolatosan.
Ma már tudjuk, hogy a kortárs-segítő ugyanúgy profitál a programból, mint az autizmussal élő gyermek (kutatások szerint pl. nő az önbizalma, számos készsége fejlődik és a környezetében élők elismerését is kivívja), így további „honoráriumra” nincs feltétlenül szükség. Fontos, hogy a közösen szervezett szabadidős tevékenységek mind a kortárs segítő, mind az autizmussal élő gyermek számára fontosak, motiválóak és élvezetesek legyenek.
 

Kocsisné Edina (autizmussal élő gyermeket nevelő szülő, gyógypedagógiai asszisztens) egy a Vadaskert Gyermekpszichiátrián elhangzott előadás útmutatása nyomán készített integrált általános iskolában tanuló fia számára az iskolában elvárt viselkedésre vonatkozó szabály- és útmutatókönyvet, melyből egyes oldalak regisztrált tagjaink számára megtekinthetők: Én könyv és vizuális szabályok az iskoláskorra

 

 

Az autizmusban érintett családok összetartóerejének növelése, társadalmi beilleszkedésük elősegítése, hátrányos helyzetük csökkentése program az Emberi Erőforrások Minisztériuma támogatásával és a Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet közreműködésével valósul meg.

alt  alt

A testmozgás az egészséges életmód része, emiatt elengedhetetlen, hogy kiemelt szerepe legyen az autizmussal élő gyermek életében is. Emellett a rendszeres sport közben fejlődhetnek szociális készségeik is. Olykor azonban a sport-tevékenységek túlzottan nyitott és nehéz terepet adhatnak az autizmussal élő gyermekeknek. Szerencsére ma már a hagyományos diáksport egyesületek mellett számos sportágban (pl. úszás, futás, küzdősportok) kínálnak lehetőségeket fogyatékos gyermekek részére (pl. Para-Fitt).

 

Fogyatékkal élő gyermeket fogadó sportegyesületek elérhetősége itt.

 

Az autizmusban érintett családok összetartóerejének növelése, társadalmi beilleszkedésük elősegítése, hátrányos helyzetük csökkentése program az Emberi Erőforrások Minisztériuma támogatásával és a Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet közreműködésével valósul meg.

alt  alt

A jól felkészített kortárs segítőkkel kifejezetten ajánlatos különböző programok megszervezése, hiszen az érintett gyermekeknek így lehetőségük nyílik a megtanult készségeiket valódi, tágabb környezetekbe is alkalmazni.

Fontos, hogy a szülő ismerje a gyermek/fiatal barátait, akikkel a közös esemény zajlani fog. Figyelembe kell venni a programválasztásnál, hogy az mind az autizmussal élő, mind a segítők számára érdekes legyen. Amennyiben az autizmussal élő fiatalnak vannak túlérzékenységi problémái, akkor ne szervezzünk olyan programot, ami biztosan túlterheli.

 

 

Az autizmusban érintett családok összetartóerejének növelése, társadalmi beilleszkedésük elősegítése, hátrányos helyzetük csökkentése program az Emberi Erőforrások Minisztériuma támogatásával és a Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet közreműködésével valósul meg.

alt  alt