Az auti.hu oldal süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer.
A cookie-k személyek azonosítására nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek.
Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük olvassa el a Jogi Nyilatkozatot.
LOGIN
Regisztráció
Avatar
Nincs még fiókja?

Regisztrációjával hozzáfér a letölthető feladatokhoz, vizuális eszközökhöz és hozzászólhat a fórumhoz is, valamint feliratkozik hírlevelünkre és elfogadja a felhasználási feltételeket.

Elfelejtettem a jelszavam - Elfelejtettem a felhasználónevet

Felhasználó
Jelszó

Az autizmussal élő gyermekek kommunikációja gyakran oly mértékben sérült, hogy a kommunikációt (azon belül pedig a beszédet) meg kell segítenünk különböző módokon. (A gyógypedagógus tanácsai itt olvashatók.) Egyik módja a megsegítésnek a képcserés kommunikáció (az angol nyelvű megnevezésének rövidítését szoktuk leginkább használni: PECS).

Gyakran hallani szülőktől és gyógypedagógusoktól (!) is, hogy a képcserés kommunikáció szerintük lelassítja a beszéd beindulását. Ez nem igaz. Nagyon sok esetben a PECS megvilágítja a gyermek számára a kommunikáció funkcióját és jelentősen felgyorsítja a beszéd kialakulását. Érdemes a szülők vonatkozó tapasztalatát a fórumban elolvasni, ha még kétségeid vannak.

Ha bővebben szeretnél tájékozódni a PECS-ről, akkor olvasd Rácz Zsuzsanna: Autizmussal élő gyermekek vizuális támogatása c. könyvének erre vonatkozó részét. (36. oldaltól.)


Ha regisztrált tagunk vagy, akkor a következő cikkünkben megnézheted több gyermek PECS-könyvének mintáit. Lépj be, vagy regisztrálj!