Az auti.hu oldal süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer.
A cookie-k személyek azonosítására nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek.
Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük olvassa el a Jogi Nyilatkozatot.
LOGIN
Regisztráció
Avatar
Nincs még fiókja?

Regisztrációjával hozzáfér a letölthető feladatokhoz, vizuális eszközökhöz és hozzászólhat a fórumhoz is, valamint feliratkozik hírlevelünkre és elfogadja a felhasználási feltételeket.

Elfelejtettem a jelszavam - Elfelejtettem a felhasználónevet

Felhasználó
Jelszó

Az óvodás korú autista gyermekek esetében az integráció a jellemzőbb ellátási forma, mivel az óvodában még sokkal toleránsabb a rendszer, nem az oktatás, hanem a nevelés hangsúlyosabb. Ha a szociális és kommunikációs sérülés súlyosabb, illetve ha erős viselkedészavarok színesítik a képet, akkor szokott felmerülni a szegregált óvoda, mint lehetőség. 
 
Kép: Flickr, Nicole Mays
Kép: Flickr, Nicole Mays
 
Milyen esetekben jó választás a szegregált óvoda?
 
- ha a gyermek nem szobatiszta
- ha társultan súlyos vagy középsúlyos értelmi fogyatékos 
- ha  autizmus-specifikus gyógypedagógusok dolgoznak a csoportban 
- ha nagy óraszámban biztosított az autizmus-specifikus fejlesztés
- ha adott az egyénre szabott vizuális támogatás
- ha a gyermek nem bírja a nagy létszámot
- ha a környező integráló óvodák nem tudnak megfelelő óraszámban autizmus-specifikus fejlesztőt/vizuális támogatást, esetlegesen gyógypedagógiai asszisztenst biztosítani
- ha a gyermek el tudja viselni az adott esetben erősen viselkedészavaros/hangos társakat
- ha a gyermek nem hajlamos kellemetlen viselkedéseket eltanulni
 
A szegregált óvoda adott esetben jó lehetőséget biztosíthat a koncentrált fejlesztéshez a problémás területeken, felgyorsulhat a kommunikáció fejlődése, az önállóság javulhat. Hátránya lehet, hogy a gyermek eltanulhat problémás viselkedéseket, stresszelheti a többi gyerek viselkedése, hangossága, valamint autista csoportban kortárs neurotipikus példát nem lát. Azonban ha a szakemberek felkészültsége és motivációja jó, a szülő és pedagógusok együttműködőek, akkor a szegregált nevelés elősegítheti a későbbiekben az integráló intézménybe való zökkenőmentes, vagy legalább kisebb nehézségekkel járó átmenetet, beilleszkedést.