A kutyásterápia növelheti a gyermek motivációját, javíthatja kommunikációra való hajlandóságát. A sok szociális interakció, a kutya kezdeményező készsége segítheti a gyermek szocializációját.
A foglalkozást a gyermekre szabják, a gyermek adottságaihoz, szükségleteihez alkalmazkodva. A gyermek óvodájában/bölcsijében/iskolájában gyógypedagógus, konduktor, fejlesztő pedagógus vagy pszichológus vezeti a heti és napirendbe illesztett terápiát.
Az egri Mondjunk mancsot! Terápiás és Segítőkutyás Közhasznú Egyesület kutyái az Egri Autista Alapítvány napköziotthonában Egerben 2012. november 14-én. Az egyesület munkatársai gyógyítási célokra képeznek ki kutyákat, valamint óvodásoknak, fogyatékkal élőknek, hospice osztályok gondozottjainak, sajátos nevelést igénylő gyerekeknek és időseknek tartanak kutyás foglalkozásokat.
MTI Fotó: Komka Péter