LOGIN
Regisztráció
Avatar
Nincs még fiókja?

Regisztrációjával hozzáfér a letölthető feladatokhoz, vizuális eszközökhöz és hozzászólhat a fórumhoz is, amennyiben elfogadja az Adatkezelési szabályzatot.

Elfelejtettem a jelszavam - Elfelejtettem a felhasználónevet

Felhasználó
Jelszó

Az autizmussal élő gyermek számára gondot okoz, hogy egy cél érdekében összerendezze tevékenységét. Ez azt jelenti, hogy egy egyszerű rutin feladatnál is, mint a felöltözés, zavart okozhat, hogy nem tudja a lépéseket. Nem azért nem öltözik fel, mert nem akar,  vagy mert lusta, hanem mert nem tudja, hogy mit mi után kell csinálnia. 

Az autista gyerekek is felnőnek, és az a cél, hogy a lehető legönállóbb életet tudják élni. Épp ezért fontos, hogy a mindennapokhoz szükséges egyszerű tevékenységekben ne szoruljanak mások segítségére. Nem kell mindig felette állni, és mondani, hogy ezt csináld, vagy azt, elég, ha van egy számára érthető folyamatábra, vagy leírás, és máris megkönnyítettük az életét

A folyamatábra lépéseit a gyerek fejlettségi szintjéhez kell igazítani. Ha az ő mosdóhasználatában csak a kézmosás marad le, akkor elég egy pár lépésből álló ábra (vécéhasználat, kézmosás, kéztörlés). Míg ha már hamarabb is problémák vannak, akkor részletesebb lépéssort kell készíteni, amiben akár a nadrág le és felhúzása is szerepel.
 
A folyamatábra használata hasonlít a napirendéhez, vagyis fontos, hogy a gyerek lássa, hogy hol tart, ezt vagy egy jelöléssel követi, vagy leveszi azt, amit már elvégzett.
 
Az ábra készülhet rajzos, vagy fotós megoldással, olvasni tudóknak pedig írásban. 

Ha regisztrált tagunk vagy, akkor a következő cikkünkben megnézheted több gyermek folyamatábráinak mintáit. Lépj be, vagy regisztrálj!