Hogyan kommunikálja a szülő az óvoda felé gyermeke autizmusát? Milyen tényezőket említsen meg feltétlenül?
Az óvoda kiválasztásánál már nyilván felmerül, hogy mi a gyermek diagnózisa, így több körben is érdemes beszélgetéseket megszervezni: az óvodavezetőn túl fontos lehet a majdani csoportban dolgozó pedagógusokkal is megosztani, hogy milyen különleges viselkedésekre, nevelési stratégiákra számítsanak.
Kép: Nicole Mays, Flickr
Az, hogy mely tényezők kerülnek szóba, attól függ, hogy milyen a gyermek. Amit mindenképp érdemes megbeszélni: milyen nehézségekre számíthatnak, emellett mik a gyermek erősségei; milyen tevékenységeket szeret, és melyeket nem, vannak-e olyan helyzetek, vagy szenzoros ingerek, amiket nagyon szeret, vagy amelyeket kifejezetten kerül, vagy kétségbe esik tőlük; hogyan lehet megnyugtatni; milyen számára fontos szokásai, ragaszkodásai vannak; hogyan kommunikál, és hogyan érti a beszédet; mennyire önálló.
Autizmussal élő gyermeket fogadó óvodák itt (a lista nem teljes):
Óvoda- és iskolakezdő "használati utasítás" SNI gyerekekhez itt.
Milyen lehetősége van a szülőnek segítséget kérni az óvodai beilleszkedéshez? Itt.
Az autizmusban érintett családok összetartóerejének növelése, társadalmi beilleszkedésük elősegítése, hátrányos helyzetük csökkentése program az Emberi Erőforrások Minisztériuma támogatásával és a Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet közreműködésével valósul meg.