Champ, a fiam szavaival élve, ti marha nagy mákosok vagytok a sulitokkal

És igen, valóban igen sok múlik az adott pedagógus empátiáján. Bár, az is felmerült bennem, és valószínűleg ez így is van, hogy akiken pont nem látszik az érintettség úgy elsőre, vagy akár másodikra sem feltűnő, azoknál azért ez az empátia másképp alakul, mert egyszerűen nem hiszik el, hogy bármi gond van a gyerekkel. Itt kétfelé ágazik az út: az egyik, amikor hülyének nézik az anyukát és sima ntként kezelik a gyereket. Ez a jobbik. A másik viszont, amikor elkezdik belelátni olyanokba az autizmust, ami nem az. De, aki felfogja, hogy mitől is auti és miben kellene neki a segítség, az nem is tudom, hol él, de én még nem találkoztam ilyennel

(aki nem gyp persze..) Ja, van egy harmadik út is, amikor simán ignorálja valaki a dolgot és mintha nem is mondtam volna, hogy mi van, minden megy tovább és automatán ráérez, hogy a gyerekkel valamit másképp kell csinálni. Talán ez az ideális, de ez szerintem még annál is ritkább, mintha valakinek nagy empátiája lenne. Szóval, lehetséges, hogy nektek azért maradt ki ez a fajta szenvedés, mert Z-on látványosabb tünetek vannak, amit sokkal könnyebb elfogadni a külvilágnak. N-t akkor is agyonbüntették, mikor tudták, hogy auti... mert az nem az autizmus ugye, hogy ellöki azt a gyereket, aki hirtelen átöleli, mikor belép a terembe, hanem agresszió és büntetést érdemel (nem bírta N az érintést akkor). De leguggoltak hozzá, mint egy sükethez és hangosan, artikulálva mondtak neki egyszerű szavakat, és hát pont N az, akinek semmi ilyen gondja volt, de ezt sem fogták, hiszen a könyvben úgy olvasták, hogy ezt kell csinálni Az Autistákkal... És csodálkozva mondták, hogy hát képes részt venni a foglalkozásokon, nahát! Pedig nem, ezzel sem volt neki gondja. De amikor megverték az udvaron, akkor csak meséket talál ki N, az tuti nem úgy volt, így nem foglalkoztak vele. És ezt látom a suliban is, csak itt ugye más a helyzet és struktúra van, de látom, hogy mindegy, hogy tudják-e, hogy pontosan mi a neve a másságának, akkor sem tudják kezelni. És igen, mákosok vagytok Champ

ezért az elfogadásért, én is úgy szeretném, ha ez megadatna N-dnak
Labolen, te tömören, érthetően tudod leírni, amiről én oldalakat hadoválok és mégsem érti senki
Amúgy akartam már írni a suliról, hátha érdekel valakit.... van egy olyan rendszer, hogy minden héten van egy asztalfelelős, aki az egész padsor viselkedéséért felel. Ha valaki nem tart be valami szabályt, akkor rászólást kap és nap végén jelentik a tanítónak, ki hány rászólást kapott. X rászólás után beírás jár a naplóba (nem tudom, mitől függ ez a mennyiség...). Akinek sok beírása van, az ugye megbukik (ezzel vannak megfélemlítve a gyerekek). Rájöttek a gyerekek, hogy Nt rohadt jól lehet ezzel szívatni. Ebben a suliban nem szokás alsóban a szívatás amúgy, nem bántják egymást a gyerekek úgy általában, nagyon elfogadóak a gyerekek, tényleg, különösen szerencsés közegben van N az átlag normál sulikhoz képest. Nade most mégiscsak jópofa dolog ilyen kis apróságokkal szívatni N-t, hogy rászólnak valamiért, amit nem is csinált, erre N csak annyit tud mondani tök idegesen, hogy "dehát nem csináltam olyat". Erre kap még egy rászólást, mert tagad. És 6-8 rászólást simán összeszed, ha olyan az asztalfelelős, aki éppen ezen jót derül. Kapott beírást is. A baj az, hogy fogalma sincs, hogy miért kapja ezeket és fél, hogy meg fog bukni emiatt. Szerintem rájöttek a tanítók, hogy N ok nélkül kap csomó rászólást, mert ritkán mesél beírásról, de nagyon bántja őt ez a dolog. És hát olyan szépen látszik, hogy milyen irtó egyszerű őt kikezdeni.. pedig ez tényleg csak poén szinten megy a gyerekeknél most, nem igazán akarják bántani még.
Hát ilyenekkel, ehhez hasonló helyzetekkel küzdünk mi.