LOGIN
Regisztráció
Avatar
Nincs még fiókja?

Regisztrációjával hozzáfér a letölthető feladatokhoz, vizuális eszközökhöz és hozzászólhat a fórumhoz is, amennyiben elfogadja az Adatkezelési szabályzatot.

Elfelejtettem a jelszavam - Elfelejtettem a felhasználónevet

Felhasználó
Jelszó

A Nemzetközi Cseperedő Alapítvány októbertől ismét elindítja Művészetterápiás Testvércsoportját. Az autista gyermekek testvérei számára indított program Budapesten, a XIII. kerületben zajlik. A 1,5 órás program alatt a szülők konzultálhatnak szakemberekkel vagy beszélgető csoportban vehetnek részt.

Jelentkezni e-mailben lehet: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. / Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

További információk a plakáton.

 

Alapozó tanfolyam: 2020. márc. 16-20.

Autizmussal élő gyermekek célzott pedagógiai ellátásának elméleti és gyakorlati alapjai

A 30 órás akkreditált tanfolyamot az autizmussal élő gyermekpopuláció ellátásában résztvevő, vagy arra készülő, elsősorban valamilyen pedagógiai végzettséggel rendelkező kollégáknak terveztük, akik eddig hasonló speciális alapképzést nem kaptak.

A képzés célja, hogy a hallgatók alapfokú ismereteket szerezzenek az autizmus spektrum zavarról, ismerjék meg az autizmus típusos tüneteit, legyenek képesek definiálni az autizmust, mint a károsodás triászával jellemezhető állapotot. Értsék a kurrens kognitív pszichológiai magyarázatok lényegét, ismerjék a kapcsolatot a klinikai megfigyelések, ismeretek, a pszichológiai elméletek és a gyakorlatban alkalmazott terápiás módszerek között.

Az alapfokú elméleti ismeretek birtokában ismerjék fel az érintett populáció eltérő szükségleteit, illetve legyenek tisztában az ezekből fakadó eltérő nevelési és fejlesztési módszerek alapjaival, a felhasználható eszközökkel. Képesek legyenek alkalmazni az informális pedagógiai felmérés eszközeit, és ennek alapján tűzzenek ki fejlesztési célokat. Legyenek tisztában a protetikus környezet kialakításának, illetve a tanítási tartalom és módszerek kiválasztásának elveivel.

Szerezzenek ismereteket a tárgyhoz kapcsolódó alapvető szakirodalom alkalmazásában, találják meg a szakmai segítségnyújtás útjait, a szakvizsgálatra irányítás módját. Rendelkezzenek ismeretekkel az autizmussal élő tanulók intézményes ellátásának lehetőségeiről, és tudjanak tanácsot adni a hozzá fordulónak a szakmai segítség elérhetőségéről.

 

Inkluzív tanfolyam: 2020. április 20-24.

Autizmussal élő gyermekek és tanulók inkluzív nevelésének-oktatásának alapjai

A 30 órás akkreditált tanfolyamot az autizmussal élő gyermekpopuláció ellátásában résztvevő, valamilyen pedagógiai, pszichológiai diplomával rendelkező kollégáknak terveztük. A képzés – az alapozó tanfolyamhoz hasonló elméleti háttéren túl – főként az integráltan nevelődő gyermekekre koncentrál.

 

A képzés célja, hogy a hallgatók korszerű jogi és szakmai ismeretekre tegyenek szert az autizmussal élő gyermekek, tanulók speciális oktatási-nevelési szükségleteivel kapcsolatban. A továbbképzés során ismerjék meg és előzetes tapasztalataikba integrálva alkalmazzák a sikeres integrációhoz, inklúzióhoz szükséges sérülés-specifikus mérési és tanítási stratégiákat. Fontos, hogy az autizmussal diagnosztizált gyermekek számának növekedésével párhuzamosan a szakemberek is rendelkezzenek sérülés-specifikus elméleti ismeretekkel és gyakorlati stratégiákkal.

 

Különösen ajánlható a kurzus többségi intézményben dolgozók számára, de hasznos lehet a gyógypedagógia intézményrendszerében dolgozó, de a szakterületen kevéssé tájékozott kollégák számára is.

 

A hallgatók megismerik az autizmus spektrum zavar fogalmát és a fejlődési zavarral kapcsolatos alapvető, korszerű tudományos tényeket. A gyakorlatközpontú képzés során a hallgatók saját élményű tapasztalatot szereznek az autizmussal élő gyermekek sajátos kognitív stílusáról, kommunikációs és társas nehézségeiről, speciális szükségleteiről. A hallgatók megismerik és előzetes tapasztalataikba integrálják azokat a pedagógiai stratégiákat, amelyek a sikeres integrációhoz, inklúzióhoz szükségesek. A kurzus ismereteket nyújt a hazai és nemzetközi jogi és intézményes háttérről. Felkészíti a hallgatókat arra, hogy ismereteik és problémaérzékeny szemléletmódjuk birtokában szakszerűen működjenek együtt különböző partnerekkel.

 

Haladó tanfolyam: 2020. május 11-15.

Autizmussal élő gyermekek szociális és kommunikációs készségeinek fejlesztése

A 30 órás akkreditált tanfolyamot az autizmussal élő gyermekpopuláció ellátásában résztvevő, valamilyen pedagógiai, pszichológiai diplomával rendelkező kollégáknak terveztük, akik már vettek részt speciális alapképzésen. Az alapozó vagy az inkluzív tanfolyam elvégzése után javasolt a részvétel.

 

A képzés célja, hogy a hallatók új, naprakész információkat szerezzenek az autizmussal kapcsolatos tudományos kutatások eredményéről, amelyek a gyakorlati beavatkozás irányát meghatározzák. A tanfolyam tartalmazza a legelterjedtebb autizmus-specifikus beavatkozások ismertetését és összehasonlítását. További cél, hogy a hallgatók ismereteket szerezzenek az autizmussal élő gyermekek szociális és kommunikációs képességek pedagógiai felmérése, valamint a tervezés és a tanítási módszerek területén.

 

A hallgató ismereteket szerez az autizmus elméleti hátteréről, a legfrissebb tudományos kutatások eredményeiről, a legfrissebb szakirodalmak elérhetőségéről, a különféle autizmus-specifikus módszerekről, ezek alapjairól és hatásairól. A résztvevő kompetenciát szerez a kommunikációs, szociális készségek egyénre szabott pedagógiai felmérésére, egyéni fejlesztési terv készítése és kivitelezése területén. A tanfolyamot végzett hallgató képes lesz megfelelő dokumentáció készítésére az egyéni felmérésről és tervezésről, valamit egyénre szabott autizmus-specifikus fejlesztő eszközöket tud készíteni a kommunikáció és szociális fejlesztés elősegítése érdekében.

 

A képzések helyszíne: 1089 Budapest, Delej u. 24-26.

További információk, jelentkezés az Autizmus Alapítvány oldalán elérhető.

Forrás: autizmus.hu

 

10 alkalmas programsorozat Szekszárdon 2019 novembertől 2020 júniusig.

2019. november 11.: Beszélgetés az autizmusról

2019.. december 2.: "Kék advent" zenés, kézműves játszóház

2020. január 13.: Autizmussal és egyéb fogyatékossággal kapcsolatos ellátások

2020. február 10.: "Kék farsangi" zenés, kézműves játszóház

2020. március 23.: Autisták foglalkoztatása a Kockacsoki Manufaktúra bemutatásán keresztül

2020. április 1.: Autizmus Világnap közeledtével zenés, kézműves játszóház

2020. április 16.: Autizmusról az autisták szemével: Oravecz Lizanka és Fekete Gy. Viktor

2020. április 18.: Autizmus Világnapi Programok

2020. május 11.: Kék zenés, kézműves foglalkozás

2020. június 7.: Nyílt Auti Családi Nap

További információk, részletek a plakáton. 

Forrás: Esőmanók facebook oldala

 

A Nemzetközi Cseperedő Alapítvány a 2019-2020-as tanévben is várja az autizmussal élő gyermekek testvéreit művészetterápiás csoportjába. 

A családok elmondása alapján a (nem autista) testvérek problémái gyakran háttérbe szorulnak, ezen próbálnak segíteni az alapítvány munkatársai. A terápiás foglalkozás kb. 1,5 órás heti rendszerességgel. A szülőknek az alapítvány ebben az időben egyéni konzultációs lehetőséget, ill. szülőcsoportos beszélgetést biztosít. 

A csoport indulása 2019 októberében várható.

Helyszín: 1137 Bp., Radnóti M. u. 9. 

A terápiás foglalkozás vezetői:

Lichtmann Judit: klinikai szakpszichológus

Lozsádi Dorottya: gyógypedagógus, művészetterapeuta

Jelentkezni e-mailben lehet a plakáton látható e-mail címen.

Autizmussal élő gyermekek célzott pedagógiai ellátásának elméleti és gyakorlati alapjai

A 30 órás akkreditált tanfolyamot az autizmussal élő gyermekpopuláció ellátásában résztvevő, vagy arra készülő, elsősorban valamilyen pedagógiai végzettséggel rendelkező kollégáknak terveztük, akik eddig hasonló speciális alapképzést nem kaptak.

​A képzés célja, hogy a hallgatók alapfokú ismereteket szerezzenek az autizmus spektrum zavarról, ismerjék meg az autizmus típusos tüneteit, legyenek képesek definiálni az autizmust, mint a károsodás triászával jellemezhető állapotot. Értsék a kurrens kognitív pszichológiai magyarázatok lényegét, ismerjék a kapcsolatot a klinikai megfigyelések, ismeretek, a pszichológiai elméletek és a gyakorlatban alkalmazott terápiás módszerek között.

Az alapfokú elméleti ismeretek birtokában ismerjék fel az érintett populáció eltérő szükségleteit, illetve legyenek tisztában az ezekből fakadó eltérő nevelési és fejlesztési módszerek alapjaival, a felhasználható eszközökkel. Képesek legyenek alkalmazni az informális pedagógiai felmérés eszközeit, és ennek alapján tűzzenek ki fejlesztési célokat. Legyenek tisztában a protetikus környezet kialakításának, illetve a tanítási tartalom és módszerek kiválasztásának elveivel.

Szerezzenek ismereteket a tárgyhoz kapcsolódó alapvető szakirodalom alkalmazásában, találják meg a szakmai segítségnyújtás útjait, a szakvizsgálatra irányítás módját. Rendelkezzenek ismeretekkel az autizmussal élő tanulók intézményes ellátásának lehetőségeiről, és tudjanak tanácsot adni a hozzá fordulónak a szakmai segítség elérhetőségéről.

​Időpont: 2019. okt. 14-18. 

Jelentkezési lap itt letölthető.

 

Autizmussal élő gyermekek és tanulók inkluzív nevelésének-oktatásának alapjai

A 30 órás akkreditált tanfolyamot az autizmussal élő gyermekpopuláció ellátásában résztvevő, valamilyen pedagógiai, pszichológiai diplomával rendelkező kollégáknak terveztük. A képzés – az alapozó tanfolyamhoz hasonló elméleti háttéren túl – főként az integráltan nevelődő gyermekekre koncentrál.

A képzés célja, hogy a hallgatók korszerű jogi és szakmai ismeretekre tegyenek szert az autizmussal élő gyermekek, tanulók speciális oktatási-nevelési szükségleteivel kapcsolatban. A továbbképzés során ismerjék meg és előzetes tapasztalataikba integrálva alkalmazzák a sikeres integrációhoz, inklúzióhoz szükséges sérülés-specifikus mérési és tanítási stratégiákat. Fontos, hogy az autizmussal diagnosztizált gyermekek számának növekedésével párhuzamosan a szakemberek is rendelkezzenek sérülés-specifikus elméleti ismeretekkel és gyakorlati stratégiákkal.

Különösen ajánlható a kurzus többségi intézményben dolgozók számára, de hasznos lehet a gyógypedagógia intézményrendszerében dolgozó, de a szakterületen kevéssé tájékozott kollégák számára is.

A hallgatók megismerik az autizmus spektrum zavar fogalmát és a fejlődési zavarral kapcsolatos alapvető, korszerű tudományos tényeket. A gyakorlatközpontú képzés során a hallgatók saját élményű tapasztalatot szereznek az autizmussal élő gyermekek sajátos kognitív stílusáról, kommunikációs és társas nehézségeiről, speciális szükségleteiről. A hallgatók megismerik és előzetes tapasztalataikba integrálják azokat a pedagógiai stratégiákat, amelyek a sikeres integrációhoz, inklúzióhoz szükségesek. A kurzus ismereteket nyújt a hazai és nemzetközi jogi és intézményes háttérről. Felkészíti a hallgatókat arra, hogy ismereteik és problémaérzékeny szemléletmódjuk birtokában szakszerűen működjenek együtt különböző partnerekkel.

​Időpont: 2019. nov. 18-22. 

Jelentkezési lap itt letölthető.

 

Autizmussal élő gyermekek szociális és kommunikációs készségeinek fejlesztése

A 30 órás akkreditált tanfolyamot az autizmussal élő gyermekpopuláció ellátásában résztvevő, valamilyen pedagógiai, pszichológiai diplomával rendelkező kollégáknak terveztük, akik már vettek részt speciális alapképzésen. Az alapozó vagy az inkluzív tanfolyam elvégzése után javasolt a részvétel.

A képzés célja, hogy a hallatók új, naprakész információkat szerezzenek az autizmussal kapcsolatos tudományos kutatások eredményéről, amelyek a gyakorlati beavatkozás irányát meghatározzák. A tanfolyam tartalmazza a legelterjedtebb autizmus-specifikus beavatkozások ismertetését és összehasonlítását. További cél, hogy a hallgatók ismereteket szerezzenek az autizmussal élő gyermekek szociális és kommunikációs képességek pedagógiai felmérése, valamint a tervezés és a tanítási módszerek területén.

A hallgató ismereteket szerez az autizmus elméleti hátteréről, a legfrissebb tudományos kutatások eredményeiről, a legfrissebb szakirodalmak elérhetőségéről, a különféle autizmus-specifikus módszerekről, ezek alapjairól és hatásairól. A résztvevő kompetenciát szerez a kommunikációs, szociális készségek egyénre szabott pedagógiai felmérésére, egyéni fejlesztési terv készítése és kivitelezése területén. A tanfolyamot végzett hallgató képes lesz megfelelő dokumentáció készítésére az egyéni felmérésről és tervezésről, valamit egyénre szabott autizmus-specifikus fejlesztő eszközöket tud készíteni a kommunikáció és szociális fejlesztés elősegítése érdekében.

​Időpont: 2019. dec. 2-6. 

Jelentkezési lap itt letölthető.

 

Forrás, további információ: autizmus.hu