LOGIN
Regisztráció
Avatar
Nincs még fiókja?

Regisztrációjával hozzáfér a letölthető feladatokhoz, vizuális eszközökhöz és hozzászólhat a fórumhoz is, amennyiben elfogadja az Adatkezelési szabályzatot.

Elfelejtettem a jelszavam - Elfelejtettem a felhasználónevet

Felhasználó
Jelszó

A Nemzetközi Cseperedő Alapítvány a 2019-2020-as tanévben is várja az autizmussal élő gyermekek testvéreit művészetterápiás csoportjába. 

A családok elmondása alapján a (nem autista) testvérek problémái gyakran háttérbe szorulnak, ezen próbálnak segíteni az alapítvány munkatársai. A terápiás foglalkozás kb. 1,5 órás heti rendszerességgel. A szülőknek az alapítvány ebben az időben egyéni konzultációs lehetőséget, ill. szülőcsoportos beszélgetést biztosít. 

A csoport indulása 2019 októberében várható.

Helyszín: 1137 Bp., Radnóti M. u. 9. 

A terápiás foglalkozás vezetői:

Lichtmann Judit: klinikai szakpszichológus

Lozsádi Dorottya: gyógypedagógus, művészetterapeuta

Jelentkezni e-mailben lehet a plakáton látható e-mail címen.

Autizmussal élő gyermekek célzott pedagógiai ellátásának elméleti és gyakorlati alapjai

A 30 órás akkreditált tanfolyamot az autizmussal élő gyermekpopuláció ellátásában résztvevő, vagy arra készülő, elsősorban valamilyen pedagógiai végzettséggel rendelkező kollégáknak terveztük, akik eddig hasonló speciális alapképzést nem kaptak.

​A képzés célja, hogy a hallgatók alapfokú ismereteket szerezzenek az autizmus spektrum zavarról, ismerjék meg az autizmus típusos tüneteit, legyenek képesek definiálni az autizmust, mint a károsodás triászával jellemezhető állapotot. Értsék a kurrens kognitív pszichológiai magyarázatok lényegét, ismerjék a kapcsolatot a klinikai megfigyelések, ismeretek, a pszichológiai elméletek és a gyakorlatban alkalmazott terápiás módszerek között.

Az alapfokú elméleti ismeretek birtokában ismerjék fel az érintett populáció eltérő szükségleteit, illetve legyenek tisztában az ezekből fakadó eltérő nevelési és fejlesztési módszerek alapjaival, a felhasználható eszközökkel. Képesek legyenek alkalmazni az informális pedagógiai felmérés eszközeit, és ennek alapján tűzzenek ki fejlesztési célokat. Legyenek tisztában a protetikus környezet kialakításának, illetve a tanítási tartalom és módszerek kiválasztásának elveivel.

Szerezzenek ismereteket a tárgyhoz kapcsolódó alapvető szakirodalom alkalmazásában, találják meg a szakmai segítségnyújtás útjait, a szakvizsgálatra irányítás módját. Rendelkezzenek ismeretekkel az autizmussal élő tanulók intézményes ellátásának lehetőségeiről, és tudjanak tanácsot adni a hozzá fordulónak a szakmai segítség elérhetőségéről.

​Időpont: 2019. okt. 14-18. 

Jelentkezési lap itt letölthető.

 

Autizmussal élő gyermekek és tanulók inkluzív nevelésének-oktatásának alapjai

A 30 órás akkreditált tanfolyamot az autizmussal élő gyermekpopuláció ellátásában résztvevő, valamilyen pedagógiai, pszichológiai diplomával rendelkező kollégáknak terveztük. A képzés – az alapozó tanfolyamhoz hasonló elméleti háttéren túl – főként az integráltan nevelődő gyermekekre koncentrál.

A képzés célja, hogy a hallgatók korszerű jogi és szakmai ismeretekre tegyenek szert az autizmussal élő gyermekek, tanulók speciális oktatási-nevelési szükségleteivel kapcsolatban. A továbbképzés során ismerjék meg és előzetes tapasztalataikba integrálva alkalmazzák a sikeres integrációhoz, inklúzióhoz szükséges sérülés-specifikus mérési és tanítási stratégiákat. Fontos, hogy az autizmussal diagnosztizált gyermekek számának növekedésével párhuzamosan a szakemberek is rendelkezzenek sérülés-specifikus elméleti ismeretekkel és gyakorlati stratégiákkal.

Különösen ajánlható a kurzus többségi intézményben dolgozók számára, de hasznos lehet a gyógypedagógia intézményrendszerében dolgozó, de a szakterületen kevéssé tájékozott kollégák számára is.

A hallgatók megismerik az autizmus spektrum zavar fogalmát és a fejlődési zavarral kapcsolatos alapvető, korszerű tudományos tényeket. A gyakorlatközpontú képzés során a hallgatók saját élményű tapasztalatot szereznek az autizmussal élő gyermekek sajátos kognitív stílusáról, kommunikációs és társas nehézségeiről, speciális szükségleteiről. A hallgatók megismerik és előzetes tapasztalataikba integrálják azokat a pedagógiai stratégiákat, amelyek a sikeres integrációhoz, inklúzióhoz szükségesek. A kurzus ismereteket nyújt a hazai és nemzetközi jogi és intézményes háttérről. Felkészíti a hallgatókat arra, hogy ismereteik és problémaérzékeny szemléletmódjuk birtokában szakszerűen működjenek együtt különböző partnerekkel.

​Időpont: 2019. nov. 18-22. 

Jelentkezési lap itt letölthető.

 

Autizmussal élő gyermekek szociális és kommunikációs készségeinek fejlesztése

A 30 órás akkreditált tanfolyamot az autizmussal élő gyermekpopuláció ellátásában résztvevő, valamilyen pedagógiai, pszichológiai diplomával rendelkező kollégáknak terveztük, akik már vettek részt speciális alapképzésen. Az alapozó vagy az inkluzív tanfolyam elvégzése után javasolt a részvétel.

A képzés célja, hogy a hallatók új, naprakész információkat szerezzenek az autizmussal kapcsolatos tudományos kutatások eredményéről, amelyek a gyakorlati beavatkozás irányát meghatározzák. A tanfolyam tartalmazza a legelterjedtebb autizmus-specifikus beavatkozások ismertetését és összehasonlítását. További cél, hogy a hallgatók ismereteket szerezzenek az autizmussal élő gyermekek szociális és kommunikációs képességek pedagógiai felmérése, valamint a tervezés és a tanítási módszerek területén.

A hallgató ismereteket szerez az autizmus elméleti hátteréről, a legfrissebb tudományos kutatások eredményeiről, a legfrissebb szakirodalmak elérhetőségéről, a különféle autizmus-specifikus módszerekről, ezek alapjairól és hatásairól. A résztvevő kompetenciát szerez a kommunikációs, szociális készségek egyénre szabott pedagógiai felmérésére, egyéni fejlesztési terv készítése és kivitelezése területén. A tanfolyamot végzett hallgató képes lesz megfelelő dokumentáció készítésére az egyéni felmérésről és tervezésről, valamit egyénre szabott autizmus-specifikus fejlesztő eszközöket tud készíteni a kommunikáció és szociális fejlesztés elősegítése érdekében.

​Időpont: 2019. dec. 2-6. 

Jelentkezési lap itt letölthető.

 

Forrás, további információ: autizmus.hu

 

 

Képzési program célja: általános célja az autizmussal élő gyermeket/fiatalt nevelő szülők és gondozó családtagok kompetenciafejlesztése. A résztvevők megismerik az autizmusból fakadó eltérő viselkedés okát, annak kezelésére ötletet, segítséget kapnak. Nagyobb rálátást kapnak gyermekük autizmusára és az ahhoz kapcsolódó speciális szükségletekre. Ismeretet szereznek gyermekük segítéséhez a társas kapcsolatokban, az internet világában, az intézményi helyzetekben. További cél, hogy az iskoláskorú, illetve a felnőttkorba lépő fiatalokkal kapcsolatos kérdésekre keresse a válaszokat a résztvevők családtagokkal együtt.

Képzési program célcsoportja: 12-18 éves korú autizmussal élő gyermeket/fiatalt nevelő szülők, gondozók, családtagok számára

A képzés során megszerezhető kompetenciák:

  • jobban megértik gyermekük autizmusát és az ezzel összefüggésben jelentkező nehézségeket
  • hatékony utakat találnak gyermekük fejlődésének és boldogulásának támogatására
  • információkat, tapasztalatokat, ötleteket gyűjtenek szakembertől, felkészült szülő trénertől és egymástól 
  • példák, ötletek, képek, filmek segítségével gyakorlati információkhoz jutnak 
  • megosztják saját tapasztalataikat, gondolataikat, érzéseiket és választ kapnak kérdéseikre 
  • a szerzett tudással és tapasztalatokkal, élményekkel gazdagodva nyernek további lendületet, önbizalmat gyermekük és családjuk harmóniájának kialakításához 
  • információkat gyűjtenek arról, hogy hogyan segítsék a gyermekeiket az iskolában és a felnőttkorban az átmenet során 
  • megismernek olyan autizmus-specifikus fejlesztéseket, módszertant, amelyet a saját családjaikban is alkalmazhatnak 
  • megismerik az autizmus-specifikus ellátó rendszer elemeit, sajátosságait, a gyermekre vonatkozó jogszabályi környezetet, mind a jelenben, mind a felnőtté válást követő időszakra vonatkozóan 
  • a résztvevők képessé válnak arra, hogy gyermekük érdekérvényesítését fejlesszék, továbbá hogy az autizmussal élő személyt megfelelő módon, autizmus specifikus eszközökkel segítsék

Bekapcsolódási feltételek:

Iskolai előképzettség: a képzésen való részvétel nem kötött iskolai előképzettséghez


Egyéb feltétel(ek): motivációs levél, a jelentkező gondviseletében vagy gondozásában, az autizmussal élő személyekről szóló rövid információkkal, előzetes tapasztalatokkal.


Jelentkezési feltételek:

12-18 éves kor közötti autizmus diagnózissal (az autizmus spektrumba tartozó állapotok valamelyikével) rendelkező gyermek van a családban
a jelentkező szülő, vagy a gyermeket közvetlenül gondozó családtag, gondozó (egy családból 2 résztvevőt tudunk fogadni a képzésen)


Képzési idő: összesen 40 óra; ebből elmélet: 18 óra ebből gyakorlat: 22 óra

A képzési napok:

2019.04.12.
2019.04.13.
2019.04.26.
2019.04.27.
2019.05.04.
Minden képzési nap 8 tanórás.

A képzési program helyszíne: Budapest

Tananyagegységek megnevezése, célja:

1. A képzési program megalapozása A tananyagegység célja, hogy a képzésben résztvevők ismerjék meg egymást/ egymás történetét a csoportvezetőket, legyen lehetőségük ráhangolódni a csoportmunkára és az együttgondolkodásra.

2. Az autizmus megértése és elfogadása A tananyagegység célja, hogy a képzésen résztvevők ismereteket szerezzenek a háttérben zajló eltérő gondolkodási folyamatokról, ingerfeldolgozásról, mint az eltérő viselkedések közös okáról. Képesek legyenek a szülő és szakember kompetenciahatárainak megkülönböztetésére.

3. Autizmus a gyakorlatban – jellemző nehézségek és megoldások A tananyagegység célja, hogy a képzésben résztvevők ismerjék meg jobban a hétköznapok során megjelenő viselkedéseket, azok megelőzéséhez megfelelő ismeretekkel rendelkezzenek. További cél a kompetenciák fejlesztése a konkrét viselkedésproblémák azonnali kezelésére, a kiváltó okok felismerésére, illetve a következmények előrelátására.

4. Konfliktuskezelés és érdekvédelem A tananyagegység célja, hogy a résztvevők ismerjék meg a kommunikáció pszichológiai alapfogalmait, az alapfogalmak elméletével és gyakorlati felhasználhatóságával, különös tekintettel az autizmussal élő gyermekkel/fiatallal kapcsolatban. Alkalmazzák azon kommunikációs technikákat, mint az én-üzenet, aktív figyelem, kérdezés és decentrálás, melyek sikeres személyközi kommunikáció eszközei. Ismerjék fel a hatékony kommunikáció szerepét a konfliktusok hatékonyabb kezelésében.

5. Program zárása, közös megbeszélés A tananyagegység célja, hogy a résztvevők a képzési programot közösen zárják le, értékeljék.

Maximális csoportlétszám: 16 fő

A képzési program zárása:

A képzési programnak elsősorban kompetenciafejlesztés a célja. A képzés során zajló közös megbeszéléseken folyamatos visszacsatolás történik. A képzéshez nem tartozik vizsga.

Tanúsítvány kiadásának feltétele (a képzés engedélyeztetett , ezért tanúsítvány kiadásával zárul):

A résztvevő a megengedett hiányzás mértékét nem lépte túl
Kitöltötte az elégedettség mérő kérdőívet, illetve aláírta a felnőttképzési szerződést.

Regisztrációs határidő: 2019. március 22. 14:00

További információk, jelentkezés: FSZK.hu


A képzésen való részvétel díja: térítésmentes

Témakörök:

Mit várunk a közös játéktól?
Miért nehéz egy autista gyermekkel a közös játék?
Pozitív tapasztalatok nagyító alatt.
Játék egy kicsit tudatosabban.
Milyen játékokat válasszak, milyen a jó játék?

Módszer: interaktív előadás, közös gondolkodás és beszélgetés, kooperatív csoportmunka, helyzetek és válaszok keresése

Trénerek: Rácz Zsuzsanna-gyógypedagógus; Keresztesiné Szabó Anita-szülő

A programot elsősorban autista gyermekeket nevelő szülőknek ajánljuk. A programra minden érdeklődőt szeretettel várunk.

Program óraszáma: 8 óra, 9 órától 16.00 – ig

Időpont: 2019. 03. 29.

Helyszín: FSZK Nonprofit Kft., 1138 Budapest, Váci út 191.

A programban résztvevők minimum és maximum létszáma: 12-18 fő

A részvétel díja: térítésmentes

Regisztrációs határidő: 2019.03.25. 14:00-ig

Jelentkezés: FSZK.hu

Konferenciákkal, felvilágosító előadásokkal, prevenciós hatású játékokkal várják az érdeklődőket a héten az ország számos pontján a logopédia európai napja alkalmából, amelynek központi témája az autizmus-spektrumzavar - közölték a szervezők hétfőn az MTI-vel.

A Magyar Logopédusok Szakmai Szövetsége Egyesület elnöksége közleményében felidézte: a magyar logopédusok az Európai Unió mintegy 70 ezer szakemberével március 6-án ünneplik a logopédia európai napját, amelynek ajánlott aktuális témája ebben az évben az autizmus-spektrumzavar (ASD).
Mint írták, az Európai Logopédiai Szövetség (CPLOL) kezdeményezéséhez csatlakozva várják a logopédusok a kommunikáció és a kommunikációs zavarok iránt érdeklődőket konferenciákkal, felvilágosító előadásokkal, érzékenyítő programokkal, intézménylátogatási lehetőségekkel, prevenciós hatású kommunikációs, beszéd- és nyelvi játékokkal az óvodákban, általános iskolákban, középiskolákban, felsőoktatási intézményekben, művelődési házakban, alapítványoknál, ellátási ambulanciákon, az ország egész területén.

Az országos kezdeményezéshez mind a 24 fővárosi pedagógiai szakszolgálat csatlakozott. A részt vevő intézmények listája, a fővárosi és a vidéki programok a Magyar Logopédusok Szakmai Szövetsége Egyesülete honlapján  olvashatóak.

Az idei események közül kiemelték a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat XXII. Kerületi Tagintézménye csütörtöki, a kerületi logopédiai ellátás 50. évfordulóját ünneplő programját. Idén először rendeznek regionális, vidéki konferenciát a logopédia európai napjához kapcsolódóan, a pénteki tanácskozást a kőszegi logopédiai intézmény, a Dr. Nagy László EGYMI Beszédjavító Általános Iskola szervezi.

A közleményben az egyesület elnöksége azt írta, remélik, a logopédia európai napjának hazai eseményei ráirányítják a figyelmet a hang, a beszéd, a nyelv zavaraira, azok megelőzésére, a terápiás lehetőségekre az érintettek társadalmi elfogadása, a logopédia szerepének megismerése érdekében.
Március 6-a 2004 óta a logopédia európai napja az Európai Unió Logopédusainak Állandó Bizottsága kezdeményezésére. Magyarországon 2012-től tartanak ezen a napon rendezvényeket, amelyek célja, hogy felhívják a figyelmet a kommunikációs zavarok sokféleségére és azoknak az egészségre, az életminőségre gyakorolt hatásaira, valamint a logopédiával kapcsolatos kérdésekre.