A szobatisztaság kialakulásának támogatása
Időpont: 2022.03.04.
Az egy napos, tematikus képzés célja, hogy a szobatisztaság kialakulásának támogatásához nyújtson olyan ismereteket, melyek segítenek a háttérben rejlő nehézségek feltérképezésében, megértésében. Bemutatja a megközelítés alapjait általános autizmus specifikus javaslatok megfogalmazásával, valamint konkrét példákon keresztül, melyek a családi és intézményi környezetben egyaránt eredményesen alkalmazhatóak.
A képzés során a résztvevők lehetőséget kapnak gyermekükkel, tanítványukkal kapcsolatos személyes kérdések, problémák megbeszélésére.
Ajánljuk a képzést gyógypedagógusoknak, szülőknek, családtagoknak és érdeklődőknek egyaránt.
További információk, jelentkezési lap
Autizmussal élő gyermek, tanuló a többségi intézményekben
Időpont: 2022.03.11.
A hazai köznevelésben dinamikusan nő az autizmus spektrum zavarban érintett, jó képességű gyerekek száma, akik többségi intézményekben, óvodákban, általános iskolákban töltik mindennapjaikat. A szülők és a szakemberek számos gyakorlati problémával szembesülhetnek, például:
Mit várhatunk el?
Hogyan értékeljünk?
Milyen feladatok lesznek motiválóak, érthetőek a gyermek számára?
Mit játsszon a gyermek a szünetekben?
Hogyan könnyíthetjük meg az együttműködést a kortársakkal?
Mit tehetünk a figyelem fenntartásáért, a foglalkozásokba való bekapcsolódásért?
A kurzus a gyakorlatban jól alkalmazható segítséget nyújt. Példákat mutatunk be autizmusra adaptált tanulási feladatokról, a többségi oktatásban is hasznos specifikus eszközökről és módszerekről.
Ajánljuk a képzést szülők és többségi intézményben dolgozó (gyógy)pedagógusok és érdeklődők számára.
További információk, jelentkezési lap
Kihívást jelentő viselkedések befolyásolása
Időpont: 2022.04.22.
Egy kihívást jelentő, nem elfogadhatónak tekintendő viselkedés jelenléte jelentősen megnehezíti az autizmussal élő gyermek vagy felnőtt, valamint a környezetében élők mindennapjait. Ezek a viselkedések általában erősen zavaróak, sok esetben kifejezetten veszélyeztetőek, és nagyon nehezen küszöbölhetők ki. Gyakran jellemző rájuk az is, hogy huzamosabb ideje szinte menetrendszerűen megjelennek, és az addig bevált, vagy újabb és újabb stratégiákkal sem igazán lehet rajtuk változtatni.
Egynapos tréningünk célja sorvezetőt adni a kihívást jelentő viselkedések befolyásolásának menetértől. Ennek érdekében a következő kérdéseket gondoljuk végig közösen:
Milyen módon tudjuk megérteni a nem elfogadható viselkedés mozgatórugóit?
Hogyan tudjuk megkeresni a viselkedés okait?
Mit tegyünk a kihívást jelentő viselkedéssel, hogyan tudjuk azt csökkenteni, megszüntetni?
Milyen módszerekkel lehet elfogadható viselkedéseket tanítani?
Kikkel érdemes együttműködni?
Mit és hogyan lehet otthoni környezetben bevezetni?
Az elméleti kérdések megvitatása után egy, az iskolánk pedagógusai által végigmenedzselt program ismertetésén keresztül mutatjuk be, hogyan működik a gyakorlatban a viselkedésbefolyásolás menete. Az esetismertetés során az alkalmazott eszközöket is bemutatjuk, kézbe adjuk.
A program zárásaként a hallgatóság saját eseteire igyekszünk megoldási javaslatokat tenni.
Egynapos programunkat pedagógusoknak, gyógypedagógusoknak, a szakmában dolgozó egyéb szakembereknek, szülőknek, családtagoknak és érdeklődőknek egyaránt ajánljuk.
További információk, jelentkezési lap
Nem, vagy alig beszélő gyermekek és felnőttek kommunikációjának fejlesztése
Időpont: 2022.05.27.
A képzés célja, hogy bepillantást engedjen a nem beszélő, vagy a beszédet keveset, szűkkörűen használó, autizmussal élő gyermekek és felnőttek kommunikációjának egyéni megismerésének lehetőségeibe és a támogatásában használt széles eszköz-és módszertárba, a tanítás fő fókuszaiba, alapszabályaiba, menetébe.
A beszéd gyakran teljesen hiányzik, vagy a gyermekek és felnőttek nem használják azt csevegésre, élménymegosztásra, kérdések megfogalmazására. Ezekkel az eszközökkel nem, vagy alig beszélő gyerekeknek lehetősége nyílik részt venni a mindennapi élethelyzetekben, a tanulási folyamatokban, míg a nyelvet használó gyermekek kommunikációja is gazdagodhat.
A rövid elméleti alapozást követően a résztvevők megismerkedhetnek a fejlesztő eszközökkel, útmutatást kapnak azok személyre szabott bevezetéséhez és használatához. A képzésen előadások és interaktív feladatok váltakoznak, az eszközök kipróbálhatóak.
A résztvevőknek lehetősége nyílik emellett a tanítványaikkal, gyermekeikkel kapcsolatos személyre szabott kérdések megfogalmazására.
Ajánljuk a képzést (gyógy)pedagógusoknak, szülőknek, családtagoknak és érdeklődőknek egyaránt.
További információk, jelentkezési lap
Én-könyv, napló készítése
Időpont: 2022.06.03.
A képzés célja két olyan eszköznek a bemutatása, amely hatékonyan hozzájárul az autizmussal élő emberek szociális-kommunikációs készségeinek előmozdításához, elsősorban önmagukról való tudásuk, reális énképük megszilárdításához (Én-könyv) és a saját élményeik megosztásához (Napló).
Nem meséli el gyermeke, tanítványa, hogy mi történt vele aznap?
Nehezen vagy egyáltalán nem tudja felidézni korábbi élményeit?
Úgy tűnik, hogy saját vagy mások érzéseit, tetteit nem megfelelően érti?
Gondot okoz számára a kérések, szabályok betartása?
Ezekkel és hasonló problémákkal gyakran szembesülnek a pedagógusok, szülők, az autizmussal élő személyek mindennapjaiban. A Napló, Én-könyv bevezetésével olyan eszközökkel gazdagodik a személy autizmus specifikus fejlesztő eszköztára, melyek eredményesen használhatóak a fenti nehézségek enyhítésében. Az eszközök rendszeres használatával érthetőbbé, ezáltal örömtelibbé válhatnak a társas élethelyzetek. A rövid elméleti alapozást követően a résztvevők megismerkedhetnek a fejlesztő eszközökkel, útmutatást kapnak azok személyre szabott bevezetéséhez és használatához.
Ajánljuk a képzést pedagógusoknak, gyógypedagógusoknak, szülőknek, családtagoknak és érdeklődőknek egyaránt.
További információk, jelentkezési lap