Én is fogyatékosságnak tekintem, és a fiamnak is így mondom, hogy belőle pár dolog hiányzik, de ezek olyan dolgok, amiket lehet pótolni tanulással. Vannak dolgok, amiket más emberek ösztönből tudnak, nekik meg meg kell tanulniuk. Ezt nagyjából érti is, de nem örül neki. De azt meg már ő is felfogta, hogy világszemléletben/ízlésben/szokásokban soha nem lesz olyan, mint a többiek, de ezt nem tartja hátránynak.
Mondjuk nálunk az egész család erősen kilóg a sorból, és igen sok dolgot roppant racionálisan szemlélünk, amit mások érzelmi alapon közelítenek meg. Bennem megvan a képesség az érzelmi megközelítésre, csak azt látom, hogy azzal nem megyek semmire, és ezért maradok a racionális úton lehetőleg.
A kajára szoktatásnál nem akartuk a szájába rakni a falatot, csak leültettük a közös ebédlőasztalhoz ebédidőben, kiraktuk a tányérjára, amit meg kell enni, mi is szedtünk, megettük, és ő meg nem. De azt tudta, hogy addig nem kelhet fel, amíg meg nem eszi. (Ismétlem fél evőkanál rizsről volt szó először.) És amikor befejeztük, mi mentünk a dolgunkra, játszani, filmet nézni, de egyvalaki mindig ügyelt rá, hogy ott üljön a széken.
Az első adag tényleg másfél óráig tartott, amíg bömbölt és üvöltött, hogy ő ezt nem eszi meg (de akkoriban sok mindennel volt hiszti). Aztán belefáradt, hívták a játékai egyre inkább, és megette. Egyedül, saját elhatározásból.