Végig értem.
Logopédia: Ez sokkal tágabb terület, mint csak a beszédhibák. Beszédértés zavar, nyelvi fejlődés zavara, diszfázia, megkésett beszédfejlődés, szervi vagy agyi problémák...
És tényleg, még az autizmuson belül is annyira sokrétű ez a probléma, pedig ez már szűkebb terület. Emiatt én is inkább azt gondolom, hogy annak van értelme, ha az autizmus spec szakember gyúr rá erre a szűkebb logopédiai területre.
És igen, a beszédindítás előtt van egy nagy lépcsőfok, az pedig a kommunikáció megindítása. Szerintem könnyebb onnan lépni, ahol már megérti, hogy a kommunikáció maga mire való, és hogy annak egy formája a mutatás, bólogatás, hangadás, beszéd. Én láttam ilyen fokozatos kommunikációs fejlesztési kísérleteket, ahol már az nagy szónak számított, hogy napi állandó nyüstetéssel fél év után elérték, hogy a gyerek mutasson, ha kér valamit. És üdvrivalgás, ha már bármilyen hangot is ad ki mellé... És ezt kell otthon is csinálni, csak ahhoz meg kell irányítás, hogy egy laikus szülőnek megmondják, hogy a gyerek hol tart, mit várjon el tőle, sőt, mit követeljen, motiváljon.
Tomgerrel értek egyet abban, hogy ezt a mindennapokba be kell építeni otthon, nem elég a heti pár alkalom. Mint sajna mindennél ebben az autizmusban. (tudom, hogy evidenciákat írok, de mindegy, leírom.

)
Szanya:
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.