Tomger, a férjem egy kis, magyar vezető cégnél dolgozik, nincsenek 40-en benne és ennek a fele a főnökség... én dolgozom nagy cégnél, ami ugyan magyar, de csak külföldi munkák vannak benne, nincs magyar megrendelőnk (azaz beolvadtunk egy nagyobb cégbe 7 éve, lényegében amerikai a cég most, de gyakorlatilag mégis magyar, mert minden maradt a régiben, csak kaptunk egy nagyobb amcsi főnököt, akivel mi sosem érintkezünk, nem irányít, csak tulajdonos...). Az én munkahelyemen sincs azért sok ASes, de én 10-15-öt fel tudnék sorolni, akik egy ADOS-on kibuknának

Nagyon régóta élek ezek között az emberek között, ráadásul most, hogy a fiam is és a férjem is érintett, utólag jövök rá, hogy miért voltak olyan nagyon furcsák és kommunikálni abszolút képtelenek annyian az egyetemen és a munkahelyemen. Persze, nekem jó itt dolgozni

Jobb, mitn nők között, egyetértek. A hosszabb hszemet a férjemről és a munkatársaimról tulajdonképpen Labolennek írtam, mert ő írta, hogy ha minden autinak szüksége lenne integrálásra és nem tudna normál suliban ellenni, akkor talán nincs is annyi ASes felnőtt, akikről ő hallott. Őszintén megmondom, hogy nekem fogalmam sincs, hoyg a fiam hol áll!! Sejtem, hogy a határon, meg mondják is a dokik, gyógypedek, de még nem tudjuk, mi kell majd neki, szóval én nem azt akartam kifejezni, hogy mindenáron normál suliba fogom járatni, hanem azt, hogy még nem tudom és jó lenne, ha tudna valaki ebben segíteni. De úgy látom, egyedül maradtam ebben, mert vagy az a vélemény van, hogy érintettségétől függetlenül menjen külön iskolába vagy az, hogy ezt csak anyuka tudja eldönteni. Nehéz ám ezt eldönteni és ezen a fórumon vagyunk páran, akiknek 1-3 éven belül egyedül kell eldöntenünk ezt. A mostani 15-20 évesek anyukájának még nem kellett ezzel szembesülni, mert akkor még nem tudták ilyen korán diagnosztizálni az enyhébb eseteket, szóval a mai 15-20 éves korosztályban vagy súlyos autikról beszélünk vagy olyanokról, akik semmilyen segítséget nem kaptak és rossz irányba sodródtak, ezért derült ki az érintettségük. Ezért gondolom, hogy az, hogy a mai fiatalokkal mi a helyzet, semmilyen prognózissal nem szolgál a mi ovis gyerekeinkre nézve jelen pillanatban.
Én tulajdonképpen abban szeretnék valami segítséget kapni, hogy hogy dönthessem el, hogy milyen iskolára lesz szüksége és erre a gyógyped az oviban azt mondta, hogy nem tud segíteni, mert erre nincsenek szabványok és még kevés a tapasztalat és a magyar oktatási rendszer amúgy is pocsék. Ha jól értelmezem, másnak is ez a problémája, ahol felmerülhet a normál suli.
Edina, én úgy értelmeztem, amit írtál, hogy szerinted
minden diagnosztizált autinak szüksége lenne a külön iskolára, de legalábbis a speciális képzésre. Ebben az esetben pedig rám is, Szanyára is, Labolenre is meg
mindenkire vonatkozik - azt hiszem, ezért érezhetted, hoyg magunkra vettük. De most már értem, hogy nem így gondoltad ezek szerint! Az a baj ezzel az egésszel, amit ti is írtok, hogy hihetetlen széles ez a spektrum és hiába van két autinak ugyanolyan papírja, az egyik lehet, hogy teljesen elboldogul a normál rendszerben (nem csak iskolára gondolok), a másik még önálló életvitelre sem lesz képes soha. És az ember mindig hasonlítja a gyerekét a másikhoz, ez valami hülye ösztön, és ha auti a gyerek, akkor a másik autihoz hasonlítja, ami nem megy, mert annyira mások az autik. Én is mindnig összerezzenek, ha azt olvasom, hogy xy auti fiatal nem képes önálló életre pl, pedig tudom, hogy a fiam messze áll ettől a súlyossági foktól, de mégis, a fiam is auti, nehéz elvonatkoztatni. Úgy látszik, nem elég elfogadni, hogy más a gyerekünk, még azt is szem előtt kell tartani, hogy más ugyanilyen "másságú" gyerek egyáltalán nem hasonlítható az miénkhez