Champ: én nem vettem ki semmi negatívat a kérdésedből.

Sajnos az iskola kezdéshez kell. Ez alapján nézik a sulik, hogy ép értelmű-e a gyerek. Ha nem teljesít jól, vagyis mondjuk annyira katasztrofálisan teljesít, hogy esetleg felmerül az értelmi fogyatékosság, akkor ugrott az ép értelmű osztály, az integrációról meg már ne is beszéljünk. Bár lehet, ettől még integrálhatónak mondanák...
Én amiatt parázok főleg, mert szerintem nem ért. fogy a fiam, ami kognitív dolgot mérnek nála, azt jól szokta teljesíteni. Vagyis képösszeillesztés, csoportosítás, egyéb ilyesmi. Nálunk a verbális dolgok mennek nehezen. És félek, hogy pusztán emiatt nem sikerül majd a teszt úgy, hogy valós értéket kapjunk. Bár már kezdem lassan megkérdőjelezni azt is, hogy mi a valós érték. Tényleg annyira befolyásolja a fiam intelligenciáját, hogy nehezen fogalmaz? Vagy hogy még nincs teljesen birtokában a környezet ismereti dolgoknak, amit amúgy is tanulnia kell majd a suliban?
Nem tudom Z. hogy áll mostanában az akkori önmagához képest, mikor felvették az előzőt. szerintem fennáll a veszélye, hogy most is alul mérik, és nem a gyerek tudása vagy a szakértelem hiánya miatt, hanem mert a teszt nem nekik való.
De ez csak az én véleményem. Nem tudom, amúgy a Vadas csinál-e tesztet. Mikor én kérdeztem, minket elküldtek. De lehet, csak az az orvos gondolta így ,akivel mi beszéltünk, és közben van erre lehetőség.