Én imádom az ilyen kis őszinte gyerekeket, tőlem is kérdeztek már mindenfélét az ovisok, normál esetben mondanám, hogy jujdeciki volt válaszolni, de valahogy annyira imádom ezt az őszinteséget, hogy mindig válaszoltam. Ja, én meg túl extrovertált vagyok sokak szerint (én nem érzem gondnak

), lehet, hogy ezért nem izgat. De imádom ezeket a kérdéseket. Akkor nem, amikor dolgom van és mennem kell, de az más, nem a kérdést nem bírom, hanem, hogy feltart valaki. Vagy, amikor a privát szférámba nyomul valaki, olyan közel beszél hozzám, hogy köpköd vagy érzem a leheletét (gyerekeknél is), engem ez kihoz a komfort zónámból, olyankor menekülök rögtön.... mindegy, mit kérdeznek, mit nem....Szal, ha 1.5 méterre vannak tőlem a gyerekek, akkor akármit kérdezhetnek
Tomger, képzeld, ez a 4, évünk az oviban, de még nem volt a fiam Busz!!! Úgyhogy utolsó évben ez lesz (tudod, neki a busz a mindene). Kivételesen nem karmester lesz. Nade, ha érdekel, eddig mi volt: kiscsopi: űrhajós, itthon készített jelmezzel (fehér ruhára ráfestettem a Nasa-s jeleket és feliratokat és Apa készített egy sisakot csirizből és papírból, azt is én festettem ki), ez volt a legjobb mind közül. középső csopi: HEGEDŰ (szerintem ez lehet nektek jó ötlet), két hatalmas barna kartonból kivágtam egy hegedűformát, együtt rárajzoltuk a hegedű motívumait, volt eleje és hátulja, raktam rá zsinórt és felvette, mint egy szendvicsember. Ő volt A Hegedű. Nagyon élvezte.
Első nagycsoport: postás. Kék ruha, postásszerű táska az oldalán és csináltunk kartonból kék postássapit, totál egyértelmű volt, mindenki egyből levette. Készített leveleket, ráfirkantott valamit (akkor még nem tudott írni) és csomó gyereknek adott belőle. Ezt ő találta ki, azaz mindegyik jelmezt ő akarta, ő találta ki.
A hegedűnél akart karmester lenni, fél évig ezt mondta, de az utolsó héten megváltoztatta hegedűre.
Andesz, tökéletesen igazad van. Nálunk annyiban más a helyzet, hogy 16-an vannak (és mindig hiányzik valaki) és mind 6-7, inkább 7 évesek (a fiam, majdnem 6.5 éves a legfiatalabb), tök önállóak. 2 sni-s van, az egyik ül egész nap egyedül, nem foglalkoznak vele, a másikra időnként rászólnak, amikor odavág valakinek, amúgy ő is egyedül van egész nap, nem foglalkoznak vele. Szóval, ebben a helyzetben én azt hiszem, néha oda lehetne ülni a fiamhoz és odahívni egy másik gyereket. Eddig nem is kértem ilyet az óvónőktől pont azért, amit te is írtál,de idén más a helyzet, hogy ilyen lett a felállás. Egyébként a fiam már ott elakad, hogy kéri xy-t, hogy játsszanak vele, de mindig elutasítják. Ebben igazán segíthetne az óvónő, és ez csak 1 perc lenne. Lehet, sőt, biztosan nem lenne elég, de legalább megpróbálhatná egyszer a fiam, milyen mással játszani, vagy netán rájönne az az xy, hogy nem is szörnyeteg a fiam. Mi sokat treníroztuk mostanában, hogy ha mással játszik, el kell fogadni, amit más mond, hátha picit tudna ebből alkalmazni... nem biztos.
A volt jóbarátja a fiamnak viszont élvezi az óvónők hátszelét. Az óvónő a fogadóórán áradozott nekem, hogy T. milyen okos, képzeljem el, ír-olvas, így megsegítették egy picit őt, mert nagyon háttérbe volt szorulva az első 3 évben (félénk) és mindent vele olvastatnak fel, leíratnak vele, minden munkáját kiteszik a falra (pedig nem tud rajzolni sem), olyan tekintélye lett emiatt a többiek előtt, hogy közösen harsogja a csoport, hogy T. a legokosabb a csoportban és az egyik irányító alakja lett a fiúk csapatának. És akkor én halkan megkérdeztem, ha már a fiam fogadóóráján ülök, hogy és azt tudják, hogy a fiam 1 éve lassan, hogy ír-olvas-számol? Hogy képes elolvasni egy bekezdést úgy, hogy közben értelmezi és elmagyarázza? Ja, nem, ezt nem tudták. Szóval, azt gondolom, hogy ha T.-ra tudnak ennyire figyelni, külön foglalkoznak vele, akkor talán a fiamnak is juthatna ebből a plusz figyelemből mondjuk havonta egyszer. A fiam itt semmit nem kap, semmiben nem segítik sem, mivel nem sni-s. Azaz az óvónő külön elmagyaráz neki ezt-azt, mert enélkül nem érti meg,de más nincs. Pl oda nem sikerült eljutnunk, hogy uzsonnánál ne üres kenyeret adjanak neki, mivel tejallergiás (nem kaphat vajat sem), hanem kenjék meg lekvárral. Ők nem tudják, hogy abban van-e tej, volt a válasz. Mondom nincs, megengedem, hogy megkenjék. De nem, ők nem. Így üres kenyeret uzsonnázik. De nem vihetek be plusz kaját, mert a többi gyerek akkor rosszul érzi magát, hogy a fiam milyen finomat eszik. A másik tejallergiás gyerekkel is ezt csinálják különben.