Sziasztok!
Köszönöm szépen a válaszokat és az információkat. ...és bocsánat, hogy eltűntem. B. bárányhimlős volt, közben meg Apa külföldön dolgozik. Szóval nem egyszerű az élet...
Külföld:
Van itt valaki, aki auti gyerekkel/gyerekekkel külföldön élnek? Itthonról nehéz felmérnem, hogy ott, ahova megyünk, milyen fejlesztések vannak. Annyi kiderült, hogy Skandináviában mindenképpen integrált ovis csoportba kerülnek az aspi gyerekek. Csak azt nem tudom, hogy a fejlesztést ott helyben kapják meg, van-e mellettük gyógyped. asszisztens, stb. A diagnózist mindenképpen visszük, hogy ne kelljen elölről kezdeni az egész folyamatot.
Az ottani városkánk egyetemén találtunk egy olyan kutatócsoportot, amelyik a tehetséges gyerekek szocializációs problémával foglalkozik. Arra gondoltam, hogy első körben írok nekik, és kérek tőlük tanácsot, hogy hogyan induljak el.
És itt a dilemmám, mert számomra B. elsősorban egy kis emberke, másodsorban egy tehetséges kis emberke, harmadsorban van csak az, hogy ő aspi. Ti erről hogyan gondolkodtok?
Mert én nem tudok máshogy gondolni egy gyerkőcre, akinek határtalan a kíváncsisága, mindent meg akar érteni, számol, ismeri a betűket 3 és fél évesen, csak úgy, hogy tehetséges. A mérleg másik oldalán meg ott vannak azok a dolgok, amiben meg segítségre szorul. A szocializációs és viselkedési nehézségekben. A tehetsége kibontakoztatásában meg támogatni kell.
Érdekes, hogy ha a tehetség kontextusában nézem a dolgokat, akkor az internet egy sor olyan találatot ad, ahol leírja, hogy mi a tehetség és milyen problémákkal jár. Ez utóbbiak között meg szépen felsorolják az aspi-jellemzőket (nehezen barátkoznak, zárkózottak, probléma van az alkalmazkodással, túlérzékenyek, "rigolyáik" vannak, ügyetlen a mozgásuk stb.).
Szóval nekem kicsit összefolynak ezek a dolgok. Van valami, ami egyrészt természetesnek beállított (nevezetesen, hogy a különleges képességek együtt járnak bizonyos problémákkal), ami meg a másik oldalon meg mindezeket a tulajdonságokat "fogyatékosságnak" tekintik.
Vadaskert:
Akik voltak a Kuckóban "megfigyelésen". Hogyan zajlik az élet? Hogyan telik egy nap?
Szülőtréning:
Milyen témákat szoktak érinteni az előadások? Írtam a szervezőknek, akik fel is vettek a listára és 18-án megyünk először, de még csak két téma volt meg (napirend, kommunikáció). Gondolom, ősszel folytatódik majd, az újabb sorozat.