Sziasztok,
régebben már jártam itt, de sajnos elfelejtettem a felhasználónevem, és a rendszer sem emlékezett már rám...

Kisfiamat a Cseperedőnél vizsgálták, aspergeri típusba sorolták, szerencsére nagyon enyhe fokon érintett, igazából nem is biztattak különösebben arra, hogy váltsuk hivatalosra a diagnózist, úgyhogy mi ezt nem is tettük meg (persze megvan a szakvéleményük, elvileg bármikor hivatalossá tehető, ha szükség lenne rá - ha jól tudom). Az iskolaválasztás nehéz kérdés volt, mert annál sokkal enyhébben érintett, semhogy egy spéci suliba menjen, viszont annyira azért mégis, hogy egy sima mezei általános iskolába nehéz dolga lenne. Ők a Gyermekek Házát javasolták, mint jó választás, csak hát egyrészt a város másik végén van, másrészt szinte lehetetlen bekerülni, úgyhogy ez nem is jött szóba. Mi waldorfot szerettünk volna, ettől a cseperedőnél óvtak, viszont végül mégis a waldorf mellett döntöttünk, és nagyon jól tettük!

Nekünk nagyon bevált, kisfiam imádja az iskolát, a tanítójával nagyon jól kijönnek, és most már a társai közé is jól beilleszkedett, 2. osztályos. Elvileg ez a waldorf suli nem integráló (talán egyik waldorf sem az), de magából a pedagógiából adódik, hogy rengeteg olyan dolgot csinálnak, amit régebben pl az alapozó terápián csinált a kisfiam, nagyon sok a ritmikus elem, nagyon változatosak az órák, egy kicsit sem siettetik a gyerekeket, nagyon kényelmes a tempó, 1-3. osztályig minden teremben van egy kuckó a sarokban, ahova elvileg akár óra alatt is el lehet vonulni, ha valakinek arra van szüksége - a mi osztályunkban még sosem vonult oda egyik gyerek sem -, és nagyon nagy a hangsúly azon, hogy a gyerekek szociális érzékét, empátiáját fejlesszék, nagyon erős közösségek alakulnak ki, szóval én csak jót tudok róla mondani. Szó volt róla a Cseperedőben, hogy kisfiamnak a suli megkezdése után is kéne járni külön fejlesztésre - régebben volt tsmt, bhrg úszás, majd másfél év alapozó terápia -, de mivel a közelben nem találtunk ilyet, ezért most mióta iskolás, nem jár külön fejlesztésre. Annyira sok lenne az utazás, meg önmagában a suli is annyi energiát vesz ki belőle, hogy arra jutottunk, hogy több kára lenne talán a külön foglalkozásnak, mint haszna. Persze a tanítóval folyamatosan beszélünk, ő mit lát, miben kell otthoni támogatás, és megbeszéltük, hogy szólni fog, ha úgy látja, hogy külön fejlesztés is kéne. Egyelőre erről nincs szó, sőt, nemrég beszéltem vele hosszabban, és kiemelte, hogy a kisfiam mennyivel nyitottabb, mint tavaly volt, rengeteget fejlődött a társas viszonyait illetően, meg az órai viselkedése is sokkal összeszedettebb, meg persze jó volt hallani, hogy mennyire szereti a kisfiamat, hogy ő az egyik legjobb matekos, ő olvas a legszebben, sőt, a jövő héten megjelenik egy verse az iskolai újságban:) Persze az, hogy csodabogár, az tény, de itt nagyon szeretve van, és ettől kivirágzik.
Mindezt főleg azért írtam le, mert mikor mi suliválasztás előtt álltunk, rengeteget keresgéltem, hátha találok valakit, aki hasonló érintettséggel szintén waldorfot választott, és nem igazán találtam. No most itt egy tapasztalat, hátha valakinek segítséget jelent:)