April beküldte:
Hát azt gondolom, hogy akkor ez valóban csak olyan gyerekekkel működhet, akik nagyon enyhén érintettek, és mondjuk elvannak az iskolában speciális segítség nélkül is.
Mondjuk az enyémnek pl. az oviban nulla viselkedései problémája van, mert ő ilyen visszafogottabb típus, aki nagyon akar egyébként alkalmazkodni, megfelelni, de mégis, én nem mernék lemondani a fejlesztésről, mert attól függetlenül, hogy nem viselkedési probléma van, kell rá figyelni és igényli a külön foglalkozást.
Ja, nem is működne ez nekünk ez nekünk fejlesztés nélkül. Na mindegy, ezt nem tudom, miért írtam, minden eset más.

Ezek szerint ez is egy járható út, nincs ezzel semmi gond.
Ha nyugtat téged, nálunk már az ovi is irtó nehéz volt. 4 év küzdelem és szívás. Ott mondták, hogy szerintük csak kis létszámú osztályt fog bírni a fiam, de jobb lenne valami speciális suli, mert annyira nehéz vele az oviban. Az utolsó év végére (4. év az oviban) mondta ki először az óvónő, hogy már nem gondolja a fiamról ezt, egyre jobban teljesít. De előtte végig ezt hallgattam, hogy hatalmas a gond a fiammal. Felkészültem, hogy ha már az ovi is ilyen nehezen ment, milyen gáz lesz a suli, de nem az! Ezerszer és ezerszer jobb! Ha nálatok már az oviban sincs akkora gond, akkor nyilván magatartásgondja a suliban sem lesz, neked más dolgokat kell figyelembe venni (mennyire érti, amit mondanak neki, tud-e válaszolni, ha szólnak az osztályhoz, hogy "most nyissátok ki a könyvet a 35. oldalon", akkor vajon ki fogja-e ott nyitni, mennyire megy neki a finommotorika, szóval iylesmiket érdemes figyelni).
Tényleg irtó nehéz téma ez a beiskolázás. De muszáj bátornak lenni, én azt mondom, nem szabad alacsonyabb színvonalú iskolát választani, mint amire valójában képes a gyerek, inkább egy fordítva kell elbillennie a mérlegnek picit, de nem nagyon. És ez nehéz, nagyon nehéz kérdés.