Champ: Már egyáltalán az is durva számomra, hogy a tanítónő tudja mi az az énkönyv. Leírásod alapján elképesztő jó sulit sikerült találnod Zalánnak. Ami a sportot illeti, szerintem a TSMT egyelőre elégnek tűnik , a csapatsportágak, mint a foci,nem tudom, hogy jól megy e egy autinak..az én fiam már csak a béna mozgása miatt sem szereti, egy egyeneset nem tud rúgni a labdába

Ne is beszéljünk arról, ha valaki elveszi tőle a labdát, ami hozzátartozik a focihoz...nehéz azért ezeket nekik megtanulni.
Biciklizni nem szokott esetleg? Az jó energiaigényes sport.
Gizus: Általában az autiknak nagyon érdekes ez a betű-szám világ, de azért 3 éves korban megtanulni az összes betűt/számot az elég szép:) Az összeadás ráadásul már egy élég komplex dolog egy 3 évesnek, nagy többségüknek nem szokott még menni; valószínűleg a tananyaggal nem lesznek problémái a gyereknek.
A nevelés elég kemény probléma, mi még most is küzdünk vele, hogy pontosan hogy csináljuk jól , az se old meg mindent teljesen (sőt), ha beszél a gyerek sajnos: elméletben nagyrészt tudja mi a jó/rossz (pontosabban tudja, hogy mi mit tartunk annak), de a gyakorlatban azért jóval kevésbé tartja be. Az óvodában teljesen jól viselkedik ,itthon meg mikor hogy..
Amúgy az, hogy otthon rosszabbul viselkedik a gyerek, azért nem csak azért van, mert az oviban következetesebbek, hanem otthon sokkal felszabadultabb, könnyebben meg meri szegni a szabályokat.
Hogy mi válik be.. Sokan (köztük egészen közeli rokonok is) helytelenítik, hogy nem nagyon alkalmazunk büntetést, szidást,és olyan dolgokért jutalmazzuk a gyereket, ami más szerint alapvető kötelessége lenne, de ez a mi fiunknál a keménykedés egyszerűen teljesen hatástalan, szerintem vannak gyerekek, akikre így nem lehet hatni. A fiamat pl. annyira irritálja, ha dühös hangon szólunk rá, hogy bőg, ordibál, gonosznak,igazságtalannak nevez...
Nálunk minden pozitív dolog, amit az itthoni szabálybetartás ügyében elértünk, az motiváció/jutalmazás segítségével történt, itt tényleg látunk egy csomó pozitív előrelépést. Az, hogy valamiért egyszer keményen leszidtam, abszolút nem tántorítja el. Nyilván olyan dolgoknál ez talán indokolt, lenne, ha valamilyen veszélyes szituációban (átmegy a piros, autó elé lép, kihajol az ablakon) szidom le nagyon, hogy eszébe se jusson, de ilyeneket nem csinál egyáltalán, mert nagyon fél a haláltól
Sephora:
Nagyon jó képességű a kisfiad ,ha a kihallgatott beszélgetésekből leszűr is összerak információkat, ez általában szerintem elég nehezen megy az autistáknak. A fiam szerintem ennyi idősen legfeljebb akkor vett tudomást a körülötte lévő beszélgetésről, ha kifejezetten neki érdekes információ ütötte meg a fülét (csoki, ilyesmi:). Persze valószínűleg nem érti a fiad pontosan, hogy az autizmus mit jelent, de szerintem jó pár évig nem is biztos,hogy javára válik, ha tudja, bár nyilván te döntöd el,hogy ezt hogyan/mikor akarod a tudtára adni. Mi igazából mindig kerültük, hogy kiejtsük az autizmus szót, ha a gyerek hallótávolságon belül volt, nem akartuk megkockáztatni,hogy esetleg kihallgatja és kérdezősködjön, hogy mi ez.
A fiam 6 éves, és mostanában kezdtünk el gondolkozni, hogy valamit lehetne erről mondani,de bizonytalanok vagyunk.
Valamelyik nap megkérdeztem tőle, hogy miért csinál bizonyos szokatlan dolgot (nem emlékszem konkrétan mit) , erre kioktatott : Apa, vannak olyan emberek, akik furcsák, és furcsa dolgokat csinálnak és furcsa dolgoktól félnek. Én egy furcsa ember vagyok, úgyhogy remélem most már megérted, miért csinálom, és ne kérdezgesd mindig."
Azt is mondja az utóbbi időben, hogy ő nem is ember igazából, hanem "ember-ember",mert teljesen más mint a többiek.
Talán érdemes lenne neki akkor már bevezeti az autizmus fogalmát, hogy tudja, miben is más? Vagy elég egyelőre ez a szint,ahogy ő megéli, és várjuk meg ,amíg konkrétan ő kérdez rá, hogy pontosan mi ez?