Sephora:
Én nem tudom fejből a BNO kódot a gyerkőc diagnózisán, de a szöveges rész ez: "nem meghatározható pervazív fejlődési zavar". Én elfogadtam, hogy ez az AS BNO neve, de láttam, hogy páran írtátok, hogy ez volt az első papírotokon, és később már konkrétan AS. A hozzá értőbbek, orvosok, rögtön tudják, hogy mit jelent ez a hosszú kifejezés, a szakértői beiskolázásin már "autizmus" van. Mi egyébként a Vadasban kaptuk a diagnózist.
A jogsiról: persze, én is szeretném, ha a fiam felnőtt korában teljes életet élhetne, de nem vagyok biztos benne, hogy elboldogulna a jogsival. Ha vezettek, akkor tudjátok, hogy a szabályok merev betartásával már 100 km után meghaltunk volna!

Arról nem is beszélve, hogy az én fiam, sajnos elég ügyetlen ezen a téren: pont szombaton voltunk egy rendezvényen, ahol kipróbálhatták az elektromos kisautókat. Az öt éves hugi úgy repesztett a rendőrmotorral, hogy nem értük utol, tudott a pályán belül menni, megállt a STOP táblánál, stb. Zalánkám meg nem tudta egyszerre nyomni az egy szem pedált és kormányozni. Végig sétáltam mellette, mert ő a pedált kezelte én meg a kormányt. De azt már nem tudta felmérni, hogy a bóják között kell menni (mondjuk én sem, olyan vacakul volt kiépítve a pálya

)meg kell állni, ha jön valaki, vagy letaroltuk az egyik bóját. Ha nem fejlődik ezen a területen, akkor én tuti nem fogok rimánkodni a jogsiért!
Egyetértek Szanyával az AS különböző szintjeinek megkülönböztetésében, az alacsony és magas funkció terén. Aki egyik téren jól teljesít, mondjuk magas a lexikális tudása, és több diplomája van, az még simán rászorulhat mások segítségére, mert nem megy a cipőfűzés. Most akkor ő az életben, komplexen magasan vagy alacsonyan funkcionál? Meg szerintem nem is jó ezt így túlbonyolítani. Mi úgyis tudjuk, hogy milyen a gyerek, aki jó szándékkal közeledik felénk az meghallgat, aztán vagy hisz nekünk vagy nem, aki meg "bunkó", annak úgyis mondhatunk, amit akarunk! Van egy értelmes, helyes 21 éves kollégám, akivel beszélgettem a vele egyidős öcsémről, kérdezte, hogy ő mit csinál. Meséltem, hogy mivel a diszkalkulia miatt nem tudott oda menni tanulni, ahova akart, ezért most egy üzemben, sor mellett dolgozik három műszakban (Csak mellesleg, 130-as IQ-val, ha ma már ez is szóba került

). Rákérdezett a disz.-re, magyaráztam neki, a diszlexiához hasonlítottam. Azt mondta, hogy ebben "nem hisz", ez hülyeség, olyan nincs, hogy valaki nem tanul meg olvasni. Hát Ő még gyerek, majd, ha többet lát az életből, akkor elhiszi, hogy van ilyen disz., olyan disz, meg nem értelmi fogyatékos autista is!