Tomger:
A kérek wc-re nálunk is megvolt. Akkor állt le vele, mikor abbahagytuk a PECS-ezést (mármint a naplóban még mindig van, csak az ezzel való kommunikációt). Azóta a "pisilni" megjegyzéssel vonul el.

Engem nem rángat a gyerek, csak nyomja az "anyakéjem"-et.
Én enyhén erőltetem a jó kiejtést, ha nem lövök túl a célon, akkor működik. Le szoktam elé guggolni és mutatom a számat (biztosítván arról, hogy nem kell a szemembe néznie... ).
Curasso:
Panasziroda, ez jó szöveg!!!!
Kimni:
Edina lányát már kevésbé nyúzzák, az ofő beszélt a gonoszdikkal.
Teljesen igazad van a motiváció hiányával. Ha van motiváció, akkor érdekes mód egész jól tud beszélni.
Igen, nálatok ez a nagy különbség, hogy akart élményt megosztani! Nálunk ez kimerül abban, hogy megmutatja az érdekes dolgokat. De nem mond róla semmit, csak mosolyog. Viszont az óhajait nagyon szépen le tudja kommunikálni. Pl. "játszóházba", "játszótérre", "magas mászókás", "csúszkázni", "motorozni", stb. Csak ezeket nem építi mondatba.
Érdekes, hogy ő a tévéből nem nagyon tud megtanulni semmit. Annyira keveset ért, hogy nem áll össze neki semmi és szórészleteket ismételget csak.
Emma szerint PECS-ezni kellene, de szerintem ezen a szinten már nem lehet, hiszen a helyes ragozást nem lehet PECS-el tanítani. Kb. 10x olyan nehéz így megtanítani szerintem (ezen a szinten), mintha simán csak echoláltatom vele, amit amúgy is tud, csak nem áll össze a fejében, hogy hogyan kéne belőle mondatot összeállítani.
Ez a kizökkentés, amit írsz, a kajálásán biztos dobna, de a beszédén nem, mert az nem letapadás, hanem képességhiány.
Az jó lenne, nagyon, ha rájönnénk a motiváló tényezőre!