Ha mi ezt így bebifláztattuk volna, most kínlódhatnék annak a javításával is. Magyarban nincs olyan, hogy valaki azt mondaná, hogy "én látok egy kutyát". Mit látsz? Kutyát. Anya, nézd egy kutya! Ott egy kutya!
Az Én is tudok beszélni tárgyeset tanító szakaszában a Mit rajzol? kérdésre kell az adott tárgy tárgyesetével válaszolni. A sorrend a könyv szerint az elejétől: tárgyak, személyek, igék, tárgyeset.
Néhány példa arra, hogy válik hibássá egy jónak induló betanítás:
Tegnap többször szétszórtunk a lakásban kb. 100 labdát. Gondoltam, nem szedem egyedül össze és mondtam a gyereknek, hogy kérem szépen a kéket, kérek 3 narancssárgát, stb. Ma ismét labdákat szedegettünk. Kisfiam közli, mikor indul a labdáért: "Kérem szépen a narancssárgát", felveszi, majd odaadja. (Hozzáteszem, hogy nem akartam ezzel fejlesztőzni, csak elpakolni.)
Mostanában mindig mondom neki, ha kér valamit, hogy tessék. Eredménye: Kérem a labdát tessék!
A játszótéren labdáztunk. Azt akarta, hogy dobjam a labdát. Mit mond: "Dugd el!" Kijavítom, mondom neki, hogy "dobjad". Elkezdi jól alkalmazni, majd elkéri a labdát, és miközben eldobja, közli, hogy dobjad. Kijavítottam, hogy "eldobom". Következő körben mikor azt akarta, hogy dobjam: "eldobom".
Nincs jó megoldás, nincs nyelvi központja.

Másnak ez lehet egyszerűbb sokkal, de hibás szerkezetet nem kéne tanítani.
Látszik, hogy egy az egyben vették át az angolt, ott helyes ez a szerkezet.