Mi csináltuk I.-vel a tsmt-t 2 éves kora után. voltak olyan gyakorlatok, amitől ordított a gyerek. terápia szerűen sajnos befejeztük akkor, viszont voltak olyan gyakorlatok, amiket kifejezetten kedvelt, ezeket csináltuk, csináljuk a mai napig. kampó a plafonban megvan, vettünk egy függőhintát pont emiatt. a baj az, hogy nem most kellene "kapkodni"... vagyis hogy I.nél viszonylag későn vált egyértelművé, hogy auti... mint mondtam, nekem a gyerek 2 éves korától gyanúm van hogy valami nem kerek. már akkor voltunk a szakszolgálatnál, onnan elhajtottak. én nem is tudtam, hogy ez hivatalosan így megy, hogy küldenek szakértői bizottság elé, honnan tudtam volna, első gyerekes lévén. nem védeni akarom magamat, mert én is engedtem a családi nyomásnak (nincs a gyereknek semmi baja, olyan fura, mint anyaapa, zseni biztos, azért echolál, csak szeretetre van szüksége, de ti nem adjátok meg neki, stb.), de a házi orvos pl sosem küldött sehova. nem voltam súlyos tünetek, "majd kinövi". (bár felőle a cukorba is majdnem belehalt, rendszeresen hordtam hozzá a gyereket, piros a nunija, nem használ rá semmi, hetente egyszer kakil-sehova de sehova nem írt beutalót, én könyörögtem neki. aztán egy szép vasárnapi reggelre bekómázott a gyerek...). a bölcsiben a gyerek 3 éves kora után világosítottak fel, hogy el kéne még 1x menni a szakszolgálatra, mert lehet hogy járna Inek ingyenesen szenzoros torna (amiért én kemény hónapokig 3ezret perkáltam hetente.............),esetleg továbbküldenének bizottság elé. persze az auti így se itt derült ki hanem pesten. felhívtam ma érdeklődésképpen a szakértői bizottságot, hogy a megyében van e autizmus specifikus ellátás. a nő jól leteremtett hogy 4 éves elmúlt a gyerek, és csak most jut eszembe, és különben is auti spec ellátásnincs gyógypedet jelölnek ki integráló intézménybe. ha nem integrálható a gyerek, nem megy oviba, vagy a megyeszékhelyen van egy szegregált ovis csoport. felhívtam ezt az intézményt, van szegregált csoport: 4-5 auti alkotja, akik nem kommunikálnak, csak előre hátra hintáznak, azt mondta a nő, oda ne vigyem a gyereket... és akkor most jön a költői kérdés: ha a 17 éves húgom osztályába egy olyan auti lányt próbálnak integrálni, aki minden előzmény nélkül a körző hegyével nekimegy a gyanútlanul órát tartó tanárnak, akkor hogy is működik kis megyénkben az integráció???? akkor adjak-e hitelt a szekértő bizottság véleményének? Ire úgyis azt fogják mondani: integrálható. kijelölnek fejlésztesre egy gyógypedet heti 2 órába (amit vagy megkap vagy nem...) és el van intézve? én nem gondoltam volna, hogy egy "sérült" gyerek elhelyezése ilyen hercehurca. és bocsánat, hogy kifakadtam, lehet, hogy élesen nem vág a témába, de máshol nemigen értenek meg.