Labolen, elég gyorsan felkapod a vizet, az már igaz.

Na de nézzük a lényeget.
Mikor kicsi volt a fiam, mondtam, hogy nem kell napirend. De kell. Nagyon kell. (Nekünk.) És már az is kiderült, hogy ezt sokkal jobban be kellett volna drillezni, mert most gondjaim vannak. Kicsi korában mindig megcsinált mindent a kedvemért. Már nem. És mivel liberálisan használtuk a napirendet, most van, hogy arra is nem-et mond. (Ha nektek nem kell, akkor nem kell. Én azt mondom, hogy olyan segítségeket használjunk, amire szükség van, olyat ne, amire nincs, ezt a gyógyped. tudja eldönteni.)
Mindig azt mondtam, hogy normál suliba akarom adni. Ez nálunk szerintem már biztosan nem fog menni a beszédproblémák miatt. Mindamellett tegnap belinkeltem egy anyagot arról, hogy mit várhatunk el és mit nem egy aspitól integrációban. Vígh Kata szerkesztette egy másik gyógyped.-el, ha pedig ő írta, akkor annak van alapja és teljesen elkeserítő, kiakadtam rajta nagyon.
Mindegy, én csak magunkból tudok kiindulni, a Te fiad lényegesen kevésbé érintett, és van gyógyped.-etek, akiben megbízol, elsősorban hallgass rá.
De a lényeg az az, hogy minden eshetőséget számba kell venni. Keresni kell sima sulit, integráló normál iskolát és alapítványit is. Meg kell nézni mindet, beszélni az igazgatókkal, tanárokkal, megnézni a leendő elsősöket, aztán ha majd eljön a suli, és esetleg mégse jön be, amit választottál, akkor lesz rá lehetőséged, hogy átírasd, hiszen már tájékozódtál időben.
Na most ezt kifejtettem húdeokosan, pedig nyilván ezt csinálnád magadtól is.

Edina csak annyit akar mondani (fordítok), hogy lehetnek gondok (olvasd el amit linkeltem! Betettem az alapvető információk/integráció menüpontba), nehogy sérüljön a gyerek. Meg kell nézni az osztály összetételét (ami nem attól függ, hogy alapítványi vagy állami), nehogy szétcincálják a magatartászavarosok. Ez persze nagyon nehéz egy leendő első osztálynál, nem is tudom, hogy lehet kivitelezni. Talán beszoktató napon.