LOGIN
Regisztráció
Avatar
Nincs még fiókja?

Regisztrációjával hozzáfér a letölthető feladatokhoz, vizuális eszközökhöz és hozzászólhat a fórumhoz is, amennyiben elfogadja az Adatkezelési szabályzatot.

Elfelejtettem a jelszavam - Elfelejtettem a felhasználónevet

Felhasználó
Jelszó
Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó:
Frissen diagnosztizálva

Téma: Autizmus mindennapok

Válasz: Autizmus mindennapok 13 éve 2 hónapja #3587

Akkor fogyhatott rendesen abban az időben a ceruza nálatok! :laugh:

Mi is filccel csinálunk mindent, de az iskolában elvárják, hogy tudja használni a ceruzát is. Csak az a baj, hogy a folytonos sikertelenség miatt már a kezébe se nagyon akarja venni.

Most találhatok ki feladatokat megint, mert sikerült megint lebetegednie. :( :( Már annyira elegem van a folytonos betegségből!!!!!! :angry: Megpróbálom megcsinálni Robi társasjátékát, csak még nem tudom, hogy lyukasztom ki a karton közepét a milton kapocsnak.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Autizmus mindennapok 13 éve 2 hónapja #3589

  • Edina 21
  • Edina 21 profilkép
  • Nem elérhető
  • Fiam 13éves,Lányom 17 éves
Az ötlet rovatba leírom , a fiam hogy szerette meg a rajzolást és a ceruzát .Hátha segít valakinek .
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Autizmus mindennapok 13 éve 2 hónapja #3593

Találtam iskolaérettségi feladatlapot!
briester.com/index.php?option=com_conten...atid=22:feladatlapok
briester.com/index.php?option=com_conten...atid=22:feladatlapok
briester.com/index.php?option=com_conten...atid=22:feladatlapok

Ettől mi fényévekre vagyunk. Az utolsó feladatlap első feladatát akkor se tudnám elmagyarázni, ha az életem múlna rajta. :( :(
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Autizmus mindennapok 13 éve 2 hónapja #3594

Fejlesztési területek szerint, feladatok jellege:
fejlesztok.hu/segedletek/foglalkozasi-se...ruletek-szerint.html
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Autizmus mindennapok 13 éve 2 hónapja #3596

  • Edina 21
  • Edina 21 profilkép
  • Nem elérhető
  • Fiam 13éves,Lányom 17 éves
Nekünk nem vóltak ilyen nehézségű feladatok , iskola éretségin .
De arra sem tudott válaszolni :
-Barátod labdáját kölcsön kérted , de elhagytad .Mit csinálsz ?

Egy ,nem volt akkor még barátja ,
Kettő , soha nem kértünk kölcsön senkitől semmit , ezt a szót nem is ismerte . :( :(
Ez a kérdés volt a NEVTAN-ban és a Tanulási biz-nál is .
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Autizmus mindennapok 13 éve 2 hónapja #3597

  • tomger
  • tomger profilkép
  • Nem elérhető
  • Fiaim 19 és 12 évesek (a kicsi érintett)
Ceruza - hogy rányomja e eléggé vagy kiszúrja vele a lapot szerintem nem autispec probléma, inkább talán csak gyakrabban fordulhat elő náluk. Az én nagyfiam (4.oszt) most a nem láthatóan írás irányába megy el(én eddig arra gondoltam ez pszichésen lehet, mert elég szorongó tipus, tart a helyesírási hibáitól, ezért nem láthatóan kezd jrni), 1-2 osztban még renben volt. Most örjöng az apja, mert nem látja a háziját, meg az of. is többször beírta már hogy nyomja rá jobban a cruzát.
Mi átmenetileg az amúgy 2HB-s ceruzák helyett most 3B-kel tettük tele a toltartóját(ami puhább és alig rányomva is nyomot hagy), ami viszont maszatolódik, úgyhogy nem megoldás hoszzú távon, mert most még csúnya is lett a külalak ettől. (De szerintem a sikerélmény elérésérért próbálozhattok Ti is ezzel)Az unokatesónk is az ,,indigó,,:) tipus, gyakran látom a füzetét, mert egy osztályba járnak, és ő is NT.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Autizmus mindennapok 13 éve 2 hónapja #3598

  • Nikuc
  • Nikuc profilkép
Én is véstem elsőben. Egy kedves idősebb, rutinos tanárnénink volt, aki úgy szoktatott le minket, hogy egy tányérra tettünk vékony zsírpapírszerű papírt,(amibe a boltokban csomagolnak) és úgy kellett rajzolgatnunk rá. Ha nem akartuk, hogy a papír kilyukadjon, meg kellett tanulnunk óvatosan fogni a ceruzát. :)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Autizmus mindennapok 13 éve 2 hónapja #3599

Szanya1: Ezeket a mondatokat szerintem NT gyerek sem érti meg, vagy nem teljesen. Komolyan ilyen szövegeket nyomnak egy 6 évesnek? Vagy azért átfogalmazzák nekik gyereknyelvre.
Családunk: apa, anya, három gyerkőc és két kandúrka
Családi szóvivő: anya azaz én ;)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Autizmus mindennapok 13 éve 2 hónapja #3600

Megkérdezem majd az oviban. Nagyon ijesztő. :(
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Autizmus mindennapok 13 éve 2 hónapja #3601

Zolika többnyire nem vesz kezébe íróeszközt, vagy ha igen, akkor vagy a tetején fogja, így libeg a ceruza, vagy őrült firkálásba kezd és akkor hasad a papír.
De legalább már firkál - igaz inkább oda ahova nem kellene - sőt a múltkor segítséggel rajzolt is, hirtelen egy jó nagyot. Azóta sem tudtam rávenni újabb műalkotásra. :)
Családunk: apa, anya, három gyerkőc és két kandúrka
Családi szóvivő: anya azaz én ;)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Autizmus mindennapok 13 éve 2 hónapja #3602

  • Glor
  • Glor profilkép
  • Nem elérhető
Tomger, csuda édes élőben is a kisfiad! Egyből megismertem, ha a Jázmin éppen nem sírt volna annyira (kivettem a labdafürdőből)bemutatkoztunk volna! Megyek a hétfői tréningre!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Autizmus mindennapok 13 éve 2 hónapja #3603

  • tomger
  • tomger profilkép
  • Nem elérhető
  • Fiaim 19 és 12 évesek (a kicsi érintett)
GLOR Azta, mondtam is magamban, ez a kislány olyan mint Jázmin, azért néztelek olyan mereven:)
Szuper! Majd beszélünk, de ha nem ismernélek meg, gyere Te oda hozzám, iszonyúan romlik az arcmemóriám:( Arra emlékszem, hogy nagyon hosszú a hajad!

Feladatok, én csak azon csodálkozom, hogy ezek alig különböznek jellegükben azoktól, amikkel 4 éve a fiamat a Radnótiba és az Angol kéttannyelvűbe felvételiztették. (Egyikbe sem vették fel, de most matektagozatra jár, úgyhogy nem bánom:)Ime néhány, amire még emlészem:
Radnótiban:
plTáblára felrajzoltak különböző formákat, betükezdeményeket, számokat kb 1 sornyit (pl S 1 O L I...)1 perc alatt le kellett másolni amennyit tudott a gyerek(nézik hogy mennyit sikerül lemásolni és persze hogy helyes e). Gyerekek elé kitettek 6-8 szines formát azokból ki kellett választani hogy melyikre igaz: pl Sárga és lyukas...
A gyerek egy kedvenc állat szerepébe kellett képzelnie magát és elmesélni hogy mit csinálna ha az lenne, el kellett mondania hogy mi ő és mit csinál szivesen. A fiam cicának képzelte magát. El tudta monani, hogy cica vagyok , szeretem a tejet és nagyon vigyáz amikor lelép az úttestre, hogy el ne üssék az autók:)
Kéttannyelvű: Irásbeli: 2-3perces állatmesét hallgattak. Rajzolni kellett róla. Ez nagyon nehéz volt, a mai napig nagyon bénán rajzol. Történet összerakás: 8 kártyából összeálló cselekmény sorbarakása. A többire már nem emlékszem.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Autizmus mindennapok 13 éve 2 hónapja #3604

Nem mondod, hogy felvételizni kellett! :blink: Ráadásul betűmásolás, mikor még elvileg nem is tanultak írni!
Azt hiszem engem sehová nem vennének föl, ha a felvételi egy mese illusztrálása! Döbbenet. :woohoo:
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Autizmus mindennapok 13 éve 2 hónapja #3605

  • tomger
  • tomger profilkép
  • Nem elérhető
  • Fiaim 19 és 12 évesek (a kicsi érintett)
Igen a Radnótiba és az Angol Kéttannyelvűbe felvételi van elsőbe is:(

Igen, betükezdemény!másolás, mint hullámvonal, nagy U betű, vízszintes és függőleges vonal, háromszög, karika (= O betű). Tehát nem egészen betűk, hanem, ha megnézed az első osztályos írásfüzet elejét, na kb az hurok, vonal...
Én anno zenetagozatos általánosba mentem, ott is volt felvételi 30 éve:) El kellett énekelnem egy dalt, amit nagyon szeretek. (De nem voolt mérőzés hozzá!!!!, sem ritmustaps!)
A páldáimmal arra akartam utalni, hogy ezek válogatott, jó képességű gyerkek további szűrésére való feladatok!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Autizmus mindennapok 13 éve 2 hónapja #3607

  • mimmo
  • mimmo profilkép
Már rég írtam megint. Íme néhány újabb teszt. Ehhez hasonlót használnak a Nev.tan.-ban. Az iskolaérettségi vizsgálat egy részeként. Amit Szanya talált tényleg "tehetség" válogatásra szolgál, ahogy Tomger is írta.

A szóforgatóról lehet még letölteni hasonló részképességeket mérő teszteket, már egészen 5-6. osztályig. Sok játékötlet is van az oldalon.

Itt van hozzá az utasítás is. Az elsős teszthez már külön feladatlap is van.

"Nyomtassa ki, olvassa el az egyes feladatok egyszerű útmutatóit, és végezzék el gyermekével a feladatokat.
Fontos, hogy az utasításokat szigorúan betartsa, ellenkező esetben a mérés nem lesz pontos, és helytelen következtetést vonhat le gyermeke fejlesztési igényéről."

www.szoforgato.hu/webgalamb/uploads/14/3evesteszt.pdf

www.szoforgato.hu/webgalamb/uploads/1/ovodasteszt.pdf

www.szoforgato.hu/webgalamb/uploads/17/teszt1osztaly.pdf
www.szoforgato.hu/webgalamb/uploads/17/megoldolap1osztaly.pdf
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Autizmus mindennapok 13 éve 2 hónapja #3608

  • mimmo
  • mimmo profilkép
Ez a felsorolás pedig, amit az óvodában a nagy csoportosok ("iskolába menősök") meg szoktak kapni. Lehetne néhol kicsit pontosabb, de most csak bemásolom ide. Ezt várják el a tanítók egy normál általános iskola első osztályosaitól. Bár cipőt sokan nem tudnak kötni, mert egyszerűen alig használnak már fűzős cipőt. ;) Szóval a felsorolás:

Iskolaérettség

Fizikai-szociális-érzelmi érettség:

• 120-130 cm-es magasság, 20-22kg, a kisebb súlyú gyermekek fáradékonyabbak.
• Fogváltás elindult-e, ez a csontosodás megindulását jelzi, "ülő"-és állóképességgel van összefüggésben.
• Tud cipőt kötni, hiánya gyengébb kézügyességre és téri tájékozódásra utalhat.
• Jó a ceruzafogása, ezt sok gyurmázással lehet erősíteni.
• Összerendezett az elemi mozgása, kúszás, mászás, különböző járások, a szökdelés pontos kivitelezése könnyű írás-és olvasástanuláshoz vezet.
• Jó az egyensúlyérzéke, fejlett idegrendszerre utal, hiánya figyelem-és magatartászavart okoz. Vonalakon járás, pincérkedés gyakorlása.
• Mennyire fejlett a finommozgása: vállöv, könyökizület, csuklóizület Ez a szépírás alapja. Talicskázás, függeszkedés, fűzés, ujjtorna.
• Tudja szinkronban egymástól függetlenül irányítani végtagjait, Fejleszthető azonos majd ellentétes kéz-láb emeléssel (kéz tapsol-, láb köröz).
• Meg tudja nevezni testrészeit, legbiztosabb pontunk saját testünk, ha ez bizonytalan, minden azzá válik.
• Kialakult dominanciákkal rendelkezik
• Koordinált a szemmozgása, fejleszthető szemtornával a fej mozdítása nélkül.
• El tudja különíteni a jobb és bal irányokat, helyesen használja-e a névutókat (alatta, mellette stb.)
• Képes adott mozdulatokat térben, síkban leutánozni.
• Képes mozgássorozatok elvégzésére (taps- lépés-guggolás, gyöngyfűzés, rajzminták követésére.
• Képes irány követésére (nagymozgásban, finommozgásban, papíron).
• Megfelelő a szem-kéz koordinációja. Célba dobásnál megfigyelhető.
• Biztosan különbözteti meg az alakot a háttértől. Egymásra rajzolt tárgyak elkülönítése.
• Felismeri az azonos alakokat, színeket, nagyságokat, mennyiségeket. Válogatás.
• Az azonosságon túl felismeri a különbözőségeket.
• Különböző hangokat meg tud különböztetni egymástól, (kéz-kész, mind-mint)
• Megvan az összes beszédhangja, tisztán érthetően beszél.
• Felismeri a rész egész viszonyát.(részletek keresése az egészben).
• Megy a szétszedés és újra összerakás gyakorlata.
• Képes az egyik érzékszerv-csatornán nyert információt másik csatornára átfordítani.
(Mesét lerajzolni.)
• Képes magát árnyaltan kifejezni, (mesehallgatás, verstanulás, beszélgetés fejleszti)
• Van türelme másokat meghallgatni, (mesehallgatás, verstanulás, beszélgetés fejleszti)
• Tud kérdezni, (mesehallgatás, verstanulás, beszélgetés fejleszti)
• Be tud fejezni önállóan egy elkezdett történetet
• El tudja magát helyezni időben és társadalmi környezetében.
• Ismeri az évszakokat, napszakokat, napok változását.
• Tud szabályok szerint viselkedni a mindennapi életben és játékban.
• Egyedül öltözködik, megismeri a saját dolgait, azt rendben tartja, van rábízott feladata, amit rendszeresen, helyesen elvégez.
• Tűri a kudarcot. (társasjáték, szabályjáték)
• Bizalommal fordul a felnőttek felé, elfogadja őket.
• Játszik és barátkozik a közösségben.
• Már várja az iskolát, tanulni vágyik.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Autizmus mindennapok 13 éve 2 hónapja #3609

Ezek nagyon jók, holnap kirakom cikkbe, hogy megtaláljuk később is!
Gyorsan megcsináltam a "3 éves kortól" tesztet, hááát elég elkeserítő, hogy az én majdnem 5 évesem nem hozza a 3 éves szintet finommotorikából, ami azért nem auti specifikus dolog. Jó, határeset, de ez 3 évesekre van! Az, hogy a beszéd nem megfelelő, az oké, de a szoc. készségre is határeset jött ki, de szerintem az nem határeset, annál rosszabb. Látom az oviban a 3 éveseket, nem lehet összehasonlítani.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Autizmus mindennapok 13 éve 2 hónapja #3610

A 3 évesnek meg kell tudnia különböztetni az álmot a valóságtól? Az alatta felett, előtte stb sem hiszem hogy túl sok 3 éves használná hibátlanul stb.

Azért megcsinálom kiváncsiságból. A nagymozgásos rész az pl tök jó lesz, a szociális meg olyan felemás igen-nem-igen-nem ...
Na és a rajzolás ... Tud-e kört rjazolni. Ha kéthavonta rajzol egy krumplit kör gyanánt akkor most tud kört rajzolni vagy sem. :laugh:
Családunk: apa, anya, három gyerkőc és két kandúrka
Családi szóvivő: anya azaz én ;)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Autizmus mindennapok 13 éve 2 hónapja #3611

Ha összeérnek a kör végei, akkor én azt írnám, hogy "inkább igen".
Nektek működik az óvodásteszt? Engem különböző hibaüzenetekkel kidob.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Válasz: Autizmus mindennapok 13 éve 2 hónapja #3612

  • tomger
  • tomger profilkép
  • Nem elérhető
  • Fiaim 19 és 12 évesek (a kicsi érintett)
Mimo, köszönjük, ez már reálisabb.
20-22 kg? én 18-at tudtam. No de a kicsimnek én sem a súlyán aggódom már, ...
Átfutottam a 3 éveset. Beszéd tragikus, a többi is gyenge... Nem tudom mit tudok ebből kihozni ilyen nagy lemaradással.:(
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Oldalmegjelenítési idő: 0.212 másodperc