Na, kész. Figurák a vízben hűlnek, színes jégkockák bekészítve.

Aztán meglátom mire megyek velük holnap.
Nekem hirtelen nincsen itthon se festékem, se ételfestékem, így kakóval lett barna, szörppel lett piros, és citromlével lett sárga jégkocka. Na meg van a fehér átlátszó.

Köszi Süni, én már jól elszórakoztam a dologgal, remélem holnap a gyerekek legalább ennyi időt ellesznek vele.
Mi ma a ragasztott kis városunkkal játszottunk: Kinek mit kell intézni játékot. Fogtam kis figurákat, és mondtam, hogy vele épp mi történt, hova kell mennie. A nyuszi nagyon köhög: a gyereknek kellett mondania, hogy akkor orvoshoz kell menni. Lerobban az autó, el akarja olvasni a Micimackót, szeretne venni 10 tojást a vacsorához. Voltak bonyolultabbak is, egyszerűbbek is. Nagyon élvezték.

És sikerült a szállítós játékot is összehozni. Van egy kosár színes építőkockánk, L. volt a raktáros, B. meg a szállító. Én meg mondtam, hogy a bolt telefonált, kérnek három piros doboz kutyaeledelt (piros kocka), meg két zöldet még. Mindenki telefonált, volt akivel egyeztetni is kellett, hogy a kisebb vagy a nagyobb méretet kéri. A végén pedig megbeszéltük, hogy hová vittük a legtöbb holmit, melyik volt a legmesszebb, melyik a legközelebb. Hová vittük a legnagyobb méretűt. Jól elvoltunk ezzel megint egy kis ideig.
Edina: egyetértek azzal, hogy kell szakmai segítség ahhoz, hogy egy napirendi, vagy egyéb vizuális eszközt jól megértsen a szülő. Szerintem ezt egy szülőtréning, vagy előadás keretében azért át lehet látni, és röstellem, de én tőletek tanultam meg a részleteket.

Úgy gondolom, hogy akinek a gyerekével autizmushoz értő szakember foglalkozik, az előnyben van, és közvetlen a gyereket ismerő gyógypedtől tud segítséget kérni a részleteket illetően.
Vannak nagyon jó kiadványok is, amik segítenek megérteni az alapokat, és akkor már egy lépéssel előrébb van az ember, mire odajut, hogy segítséget kér, mert már ismerős lesz a téma. Ha jól emlékszem az oldalon is fent van a letölthető anyagok között. Valamelyik educatio-s anyag.