Tomger, köszi a tanácsokat!! Hasznosítom őket
Labolen, sajna, nem érti a fiam több olvasás után sem kép nélkül a verseket sem. Elmondja, megtanulja, de nem érti. A történeteket sem. Ért belőlük valamit persze, nem teljes a sötétség, de nyilvánvalóan a lényeget nem veszi le egyikről sem. A tanulság fogalma nem létezik számára, azt sosem fogja semmilyen meséből.
Nem szeretném én, hogy most iskolaérett legyen az 5 évesem, de azt fedeztem fel, hogy a szövegértése több, mint 2 évvel le van maradva, ez pedig annyit tesz, ha a lemaradása megmarad (és ezzel ugye feltételezzük, hogy a mostantól normál ütemben fejlődik szépen), akkor 7 évesen 5 éves szinten fog állni a beszédértése, az pedig elég parás egy elsős kisiskolásnak. Én attól nem félek, hogy nem ül egy helyben, mert ezeket már ő is teljesíti, tulajdonképpen sok szempontból már most iskolaérett, de ha ennyire nem érti a kimondott mondatokat kép nélkül, akkor egyrészt borítékolhatom az integráltságot (mivel nagyon magasan funkcionál, nálunk ez téma, hogy meg kéne úszni az integráltságot - a fejlesztői szerint is), másrészt akkor még az asszisztens gondolata is felmerülne. Az oviban ugye nincsenek ilyen szituk, amikor tényleg meg kéne értenie hosszabb mondandókat, meséket, magyarázatokat, itt nem ugrik ki ez a fogyatékossága annyira (külön kell neki szólni, amikor közös feladatot kapnak, elmondják ilyenkor külön a fiamnak, mert észrevették, hogy nem tudja, hogy neki is csinálnia kell pl). Persze, tudom, még messze van, csak szeretném megtenni a maximumot addig, hiszem, hogy 6 éves korig még extrán fejleszthetők, nem akarok lecsúszni erről az időről