Tomger, köszi a biztatást

Nem kezdem újra az esti olvasást, az sztenderd

Mindennap van mese, sokszor napközben is, szerintem elég sokat olvasunk, apukám sokszor csak szöveges meséket is olvas neki (csak nem érti, de figyel végig). Csak a kitalált meséket hagytam abba, mert én iszonyúan fáradt vagyok már este, szinte állandóan van valami betegségünk, kicsi, nagyobb, de mire lefekszenek, az agyam egy kis amőba szintjére esik. És nem bírtam ott ülni és kitalálni a meséket és vidám hangon mesélni nekik. Tervezem, hogy amikor össze tudom vakarni magam este 9kor is, akkor majd mesélek nekik. Vagy átteszem napközbenre, az talán jobb lenne

Nekem azért nem tetszik az, hogy beleszól, mert így nincs mese, hanem megállás nélkül beleszól és csak a buszról vagy valami ilyesmiről beszélünk és szerintem már ezen túl vagyunk, ha ilyesmi a téma, arról sokáig beszél és vissza is mondja, érti is, nekünk most az lenne a feladat, hogy figyeljen és értse meg azt is, ami nem az ilyen speciális, neki tetsző témákról szól. Néha sikerül rátapintanom olyanra, amiről még nem sokat tud és mégis érdekli, pl ilyen volt az űr, amikor az űrhajóba ült a két fiú, na az nagyon bejött neki és nem is nagyon szólt közbe. Csak a legközelebbi mesénél muszáj volt azt mesélni, amit kért, az ugyanaz volt, mint amit először meséltem, plussz hozzátett gondolatokat, de egy mondatot nem mondhattam a saját fejemből, minden történést, lépést előre megmondott, hogy mit mondjak. Ennek sok értelmét nem látom, ha már fejlesztésről van szó

Azaz ebben már profi, most léphetnénk egyel feljebb
Labolen, bocsánat, hogy leléptem

A lényeg az, hogy a napirend szó talán nem egészen fedi le, amire használni kéne. Nem egy egész nap rendjének kell lennie, hanem a következő x óráénak akár. Ha reggel derül ki, hogy aznap hová mentek, akkro reggel kell kis rajzot készíteni (kis kártyákat) és nem órához, perchez kötni a programok kezdetét, hanem pl ahhoz, hogy, amikor öcsi felébred, akkor elindulunk a játszóra. Ezt le lehet rajzolni, nálunk is így megy. Tehát a lényeg, hogy amint kiderül, hogy hova kell menni, mi a feladat, akkor kell rajzot készíteni, lássa, tudja, hogy ez vár rá majd valamikor és amikor itt az idő (ez lehet laza is), akkor már ismerős lesz neki a téma és nem az ismeretlenbe indul el. Pl sokszor azért nem akarnak valamibe belekezdeni, mert nem látják értelmét, miért kéne ezt csinálni, pl miért kell felvenni a cipőt. De, ha látják a rajzon, hogy mert játszótérre megyünk (szóban ez kevés), akkor felveszik simán a cipőt (és nem csak elmenős programra lehet ezt csinálni, evésre, alvásra, játékra, orrszívásra

). Ez így érthetőbb?