Annyi mindenkinek szeretnék írni, hogy nem is tudom hol kezdjem.
A diszesek is annyi félék ahány félék az autik.
Pl. A Dávid utál olvasni, de elég jó a memóriája. Ha nem magyar lenne, fel se tűnne, hogy az ékezetek lemaradnak. Nem akarták engedni a nagy szakemberek, hogy nyelvet tanuljon, hát most német nyelvű előkészítőbe jár.
Anyám, azért lett óvónő és nem tanárnő, mert lassabban olvasott, mint kellett.
A Cicerói körmondatokban az okoz nehezet, hogy túl kell élni a szöveget. Emiatt a szöveges feladatoknál tanítani kellett a gyereknek(magamnak),hogy egy mondaton belül hány vessző és ezáltal hány kérdés van. Megszámoztam a mateknál, hogy mire kíváncsi, ha nem volt a,b,c feladatként feltéve.
Szerintem egy normális tanár erre tud figyelni.
A szövegértés legjobban rövid egyszerű történetű mesékkel kezdeni. És minél több kép segíti a megértést annál jobb.
Én a bonyolult meséket rövidítettem és csak a lényeget v. visszatérő mozzanatokat emeltem ki.
Egy történet:
Szeretem átkölteni a meséket belevinni valamit.
A szokott esti mesét nem én meséltem a nagy fiamnak, hanem az apja.
Hát az apja elolvasta a jó hosszú mesét A-Z-ig.
-Apa nem is ez a mese!
-De, itt olvasom!
-Anya nem így szokta! Hol van ez a rész....
-Anyád nem jól olvassa!

-De igen, én úgy akarom!
Javaslom csináljatok időrendű képeket (olvadó hóember) és arra mesét találjatok ki, majd mikor már a gyerek is ismeri. A képek alapján ő is el tudja majd mondani!