Milyen feltételeket ír elő a hatályos rendelet az autista gyerekek iskolai integrációjához:
Az emberi erõforrások miniszterének 32/2012. (X. 8.) EMMI rendelete
a Sajátos nevelési igényû gyermekek óvodai nevelésének irányelve és a Sajátos nevelési igényû
tanulók iskolai oktatásának irányelve kiadásáról
A családtagok részérõl egyértelmû szándék a szakemberekkel való szoros együttmûködésre és a gyermek intenzív
támogatására.
Az iskola részérõl
a) a speciális módszertanban jártas pedagógus és asszisztens,
b) jól elõkészített, ütemezett egyéni fejlesztési terv,
c) speciális eszközök, módszerek és környezet,
d) együttmûködés a családdal és/vagy a diákotthonnal,
e) a befogadó gyermekcsoport felkészítése a pozitív hozzáállásra, folyamatos támogatása,
f) szakértõi csoporttal való intenzív kapcsolattartás.
Szakértõi csoport, amely rendelkezésre áll a szülõk felvilágosításában, a pedagógusoknak nyújtandó szakmai
tanácsadásban, problémakezelésben, a fejlesztés irányának kijelölésében, követésében.
Az integrált gyermek legyen elégedett az iskolai élettel, fontos, hogy jól érezze magát.
A fenti feltételek mellett is szükséges az integráció fokozatos megkezdése, a szociális, kommunikációs és kognitív
deficitek figyelembevétele, az egyénre szabott mérés, tervezés, fejlesztés, a tananyag szûrése (egyes tantárgyakból,
tananyagrészekbõl felmentés), továbbá a fogyatékosságot kompenzálandó alternatív eszközök, módszerek
igénybevétele egyéni szükségletek szerint (pl. kézírás helyett gép használata, szóbeli felelet helyett írásbeli beszámoló
vagy fordítva)
Van rá jogszabály! ismertek egy olyan iskolát, ahol ez megvalósult?