Hevi, majd ha lesz egy kis időm írok, de a lényeget szanya már leírta.
Nálunk már nagyon szépen beszél a gyerek, ha csak "magának" beszél, mégis kétszemélyes feladathelyzetben, konkrétan az, hogy beszélj a képről, nagggyon nehezen megy.
Egyesével kell kihúzni a mondat részeit.
Egyesével válaszol:
Ki van a képen/mit csinál/ mivel csinálja hol csinálja? Majd megkérdezem újból és mégsem rakja össze a 4 részből álló mondatot. Majd kérem többször hogy ismételd el:
Apa a merőkanállal szedi a levest a tányérba. (És itt látszik hogy időnként már így sem sikerül mert a mondat második fele összekutyulódik - memória probléma,,,)
Ez a mi szintünk.
Tudom, hogy alapvető gond az echolália, de rá kell venned, hogy a képekről, amit te mondasz, azt elismételje. Idő kell mire ez be fog érni és ha már sikerül rávenni hogy ismételjen, sokáig úgy tűnhet, értelem nélkül ismétli, de hidd el, beérik.
Külön kéne gyakorolni csak főneveket nagyon sokáig. Aztán csak igéket nagyon sokat (hónapokig!)
Majd összeereszteni a kettőt analógiásan, ha lehet minél több saját képpel (fényképpel): Anya fut/ Apa fut/L fut/ tesó fut
apa alszik/anya alszik....
persze nem mindig ugyanazok, de lehetőleg egy egy igénél mindig legyen ismert személyről is kép.
Ja és a könyvek amiket szanya ír azokon kell elindulni, azok szerint (nyelvi felépítés) és megpróbálni személyes példákkal megspékelni, attól lesz érdekes neki.