Vitaminos zűr:
Igen, egyszeri túladagolástól nem nagyon szokott baj lenni. Taniltál belőle, ok.
De a gyerekkel is el kell beszélgetni, mivel engedély nélkül ette azt a cuccot, hiszen gumicukrot sem ehetett volna. Még ha jól viselkedik, akkor sem ehetett volna meg ennyit, nehogy amikor egy sem járt.
Ugrálás:
Fáradtság és ingerültség levezetés. Egyes szakemberek egyenesen ajánlják. Vannak felnőtt autik, akik miután hazaérnek irány a trambulin, fél óra ugrálás, és akkor jönnek helyre meló után pl.
Mesenézés:
Van olyan auti, akivel a szülei a meséken keresztül kommunikálnak. Ő a Disney rajzfilmeket szereti, és tudja kívülről az összeset (most már szülei is). Ha valami érzelmi szituációt kell megértetni, akkor ahhoz hasonló jelenetet keresnek a rajfilmekből, és eljátsszák.
Beszédértés:
Az roppant sokat segíthet, ha kevés szóval, egyszerű formában beszélsz a kicsihez, és egyes helyzetekre mindig ugyanazt a kifejezést használod, ugyanazzal a hangsúllyal.
Pl. ha ennie kell, akkor mindig "Kész a vacsora, gyere enni!" és mindig ezt mondod, nem toldasz hozzá semmit. Mivel közben látja is az élemét, hozzá fogja tudni kapcsolni a szavakat a történéshez. Akkor is mondd, ha jönne magától, mert így kapcsolódik. Vagy még egyszerűbbeket.
Anno amikor a fiam megszületett, az első naptól nálunk ez ment, pedig akkor még nem tudtam, hogy gond van vele (csak sejtettem). Amikor pelenkáztam, és még én mozgattam minden végtagját, akkor is mondtam hozzá pár standard szöveget: "dugi keze", "dugi lába", és amikor minden a helyére került, akkor pedig széttártam a kezem, mosolyogtam rá, és azt mondtam, hogy "kész".
Amikor fürdés után töröltem meg, mindig mondtam, hogy "jaj, de szép tiszta". és amikor felöltöztettem, megint azt, hogy "kész".
Amikor tornáztunk számoltam neki négyig, és megneveztem a testrészeit, amit megfogtam.
Ha kapott játékot a kezébe, azt is megneveztem. Ha odaadtam, mondtam, hogy "Tessék", ha elvettem, mondtam, hogy "kérem". Mindig pontosan a gesztussal, mozdulattal egy időben.
Itt első időben nem is az a lényeg, hogy megtanuljon szavakat, hanem hogy a beszédhangok a kommunikáció elemei, arra jöjjön rá. Hogy amikor meghall valamit, ahhoz mindig ugyanaz a történés tartozik. Egyszerűen rá kell jönnie, hogy a hangok és a beszéd, azok jók valamire.