bemásolom a vizsgálathoz kért óvodai véleményt, mit gondoltok róla (bocs, hosszú lesz...). Én nem vagyok szakember, de nekem mindez nem tűnik akkora problémának, de persze nyilván elfogult vagyok
Társas viselkedés
Erősen igényli a közösségbe való tartozást. Az elutasítást nehezen, vagy csak felnőtt
segítségével tudja elfogadni, feldolgozni. A csoport szokásainak, szabályainak elfogadása
időnként problémát okoz számára, pl.: étkezéskor helyválasztás, közös mozgásos játék.
Kortársaihoz vonzódik, keresi társaságukat, örömmel játszik velük. Társai szükségleteit
többnyire figyelmen kívül hagyja, kapcsolatteremtő viselkedése pulzáló, hangulatfüggő.
Nehezen fogadja el, ha nem az ő akaratát, elképzelését követik, próbálja kikövetelni azt.
Kompromisszumkötő képessége gyenge, erős egocentrizmus jellemzi. Csoporton belül
erős baráti kapcsolata még nem alakult ki. Testileg, lelkileg jól ellátott, oldott, környezete
iránt érdeklődő. Csoporttevékenységekbe általában szívesen bekapcsolódik. Játékötleteit
tapasztalataiból, élményeiből meríti, főként szerepjátékot kezdeményez.
Beszéd, beszédértés, kommunikáció
Szépen, választékosan fejezi ki magát. Szívesen beszél, de leginkább csak arról, amit ő
az adott pillanatban közölni szeretne, ami épp foglalkoztatja. Beszédritmusa kissé tördelt,
személyes névmás- személyragcsere előfordul nála. A történeteket követi, lényegüket
kiemeli, de olykor képes leragadni a részleteken, s onnan nehéz elmozdítani. Igényeit,
kívánságait gyakran utasításszerűen, követelve jelzi, ami olykor hisztériába torkollik. Közös
tevékenységekben frontális instrukciókkal többnyire irányítható.
Értelmi képességek, tájékozódás, érdeklődés
Gondolkodási, emlékezési érettség, tudásvágy jellemzi. Jól informált, tájékozott, okos
kisfiú.(pl.: térképen meglepő biztonsággal igazodik el, pontosan felidézi mikor, kivel,
miért járt ott, mit látott, mit tett.) Térben való tájékozódása korához képest bizonytalan.
Ritmusérzéke kitűnő, minden erre irányuló tevékenységet, játékot örömmel, sikerrel végez. A
feladathelyzetet többnyire elfogadja.
Jutalmazhatóság
Leginkább kiváltságos helyzetek előtérbe helyezésével lehet rávenni a tevékenységváltásra.
Érzelmi reakciók
Indulatait képtelen uralni, visszafogni, segítség nélkül nehezen nyugszik meg. Megnyugtató
beszélgetéssel, felnőtt közbenjárással meggyőzhető. Másokat hasonló helyzetben nem
vigasztal, olykor gúnyolja, ki is neveti őket. Mimikát, gesztusokat kevésbé használ, hangulata
inkább reakcióiból, megnyilvánulásaiból ismerhető fel.
Élményeit szívesen meséli, de többnyire csak ha ő akarja, s amiről ő szeretne.
Szívesen hívja fel társai figyelmét számára érdekes játékra, tevékenységre.
A változást nehezen fogadja.
Észlelés, mozgás, önkiszolgálás
Nagymozgása korához képest rendezetlen, koordinálatlan, hiányzik belőle a harmónia,
összerendezettség. Finommotorikája kissé görcsös, kapkodó. Szem, – kéz koordinációja
nehézkes. Nagymozgásában sztereotípiák figyelhetők meg.
Étkezése, öltözködése elfogadható, mosdóhasználatnál szembetűnő a víz és különösen a
szappan használatától való tartózkodása.
Óvodai életében megnyilvánuló, leghangsúlyosabb probléma
Kívánságainak, érzelmeinek, akaratának, indulatainak nem tud –életkorának megfelelően-
gátat szabni.
Az egocentrikus nézőponton nem képes túljutni.