A diagnózis felállításáról:
Van az a bizonyos három terület. Amikor vizsgálják a gyereket a feladatok és helyzetek egy vagy több területre koncentrálnak. A reakciói alapján pontszámokat kap mindhárom területen. Aztán a vizsgálat végén a pontszámokat összesítik, és ez alapján értékelnek. Van egy határszám, amit alulról vagy felülről át kell lépni. Aki átlépi, az rajta van a spektrumon. (Nem tudom a számokat, sőt azt sem, hogy emelkedik a skála vagy csökken.) Ezért spektrum, mert lehet, hogy valaki a határ közelében van, és van, aki meg messze benn a zónában, és ez mutatja az érintettsége mértékét. Nem KELL mint a három területen átlépni a határértéket, a fiam pl. csak egy területen lépte át, de ott erősen benne volt a zónában, a többiben valahol a határ körül billegett.
(Persze ő 9 évesen ment vizsgálatra, és gondolom már azt is tudták, hogy egyes teljesítményei intenzív fejlesztés eredményeképpen kerültek elő.

)
Egyébként minden nagyon esetfüggő. Nálunk pl. a rugalmas feladatmegoldással van gond, de nem mindig. Pl. ha érdekelt a megoldásban, akkor roppant kreatív tud lenni.