Az otthoni állandó fejlesztés valóban azt jelenti, hogy a szülő (vagy más betanult hozzátartozó) állandóan készenlétben van, hogy mikor lehet egy újabb morzsányi ismeretet (vagy többet) a gyerek fejébe gyömöszölni.

Lehet, hogy a strukturált fejlesztés idejében éppen nem fogékony, de nem baj, mert azt is tanulnia kell, és megszokni, hogy olyasmit kell éppen csinálnia, amit nem szeretne.
De lehet, hogy a betervezett fejlesztés előtt vagy éppen után egy fél órával adódik egy olyan életbeli szituáció, amiben a gyerek éppen motivált, érdeklődő, és vele lévő felnőttnek bekattan egy "isteni szikra", és hirtelen megtanít valamit, amit már egy ideje tudni kéne.

Ezek a pillanatok, pár percek igazi kincset érnek, több szempontból is.
- a gyerek fogékonysága/motiválsága miatt ekkor gyorsabban megtanul valamit
- mivel motivált volt és érdeklődőd az ismeret megtanulása élmény számára, ami erősíti abban, hogy tanulni jó
- mivel a vele lévő felnőtt tanította meg valamire, amit éppen szeretett volna megtanulni nő a bizalom az illető iránt, és később talán már magától is kérdez tőle, vagy kezdeményezi valaminek az elmagyarázását