Még egy:
Nincsen olyan, hogy "jobb" intézmény (ha mondjuk ütik a gyereket annál nyilván van jobb, most nem így értem), nem létezik autira szabott, a képességeit 100%-ig figyelembe vevő iskola, mert valamiért nem élnek a törvény adta lehetőséggel a tanárok, hogy a gyereket autispec. módon oktassák és értékeljék. Vannak tippjeim, hogy miért, de valószínűleg többet képzelek a valóságnál. Nyilván csak annyi, hogy "ezt itten meg kell tudni csinálni mert ez egy normál iskola".
Tehát mondjuk feljavítjuk az IQ-t 10-20 ponttal. Tegyük fel, pont kategóriát ugrik. Beteszi az ember a 100% verbalitásra építő normál tanmenetbe. Mekkora az esélye annak, hogy ez hosszútávon menni fog? Meg lehet interjúvolni Edinát.
Erre lenne jó az auti egység, mert ott gyp. lenne, aki autispec. módon oktathatná a gyereket, ha nem bírja a sok dumát. Vizuálisan megsegítve, struktúrába rendezve. Csodákat tesz... Mikor elkezdtünk feladatlapozni a Játékházból meg valami matekosat, Z. nem volt képben, hogy mit kell csinálni, mert több feladat volt a lapon. Szétvágtam, egyesével elvette és simán megcsinálta. Erre a felismerésre egy tanító nem jut el. Nem is elvárható.