
Épp 10 percet elmélkedtünk azon, hogy ő (G) nem látja a saját szemét, de én látom az ő szemét és ki kinek a szemét látja
Zorka: gondolkodtam kicsit, mivel egészíteném ki az előttem szólókat.
Mi is 3 éves kor előtt 2 hónappal kaptunk diagnózist, előtte már voltak fejlesztések.
Mi 2-3 éves korig a koraiba heti 1 gyógyped foglalkozásra , heti 1 zeneterápiára jártunk, valamint TSMT tornára, ezt otthon végeztük. Ezek nem kifejezetten autispec fejlesztések voltak, de szerintem ebben az életkorban aligha lehet ezt még biztosan tudni, miről is van szó pontosan.
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.
A korai fejlesztést 6 éves korig szokták érteni és 3-6 éves korban már szépen be lehet vezetni az ismert autispec módszereket, fejlesztéseket, a tér idő strukturálása stb, amiről olvashatsz a 24 órás fejlesztésnél is.
Amire viszont 2 éves kortól gyúrt a gyógyped a heti 1 fejlesztéseken az a különböző játékok megismertetése és célszerű használata. Ezt egyedül is végezheted otthon a kicsiddel:
A fejlesztésen nem volt elől semmi, csak azt a játékot veszi elő a gyógyped amivel épp játszunk (ne vonja el semmi a figyelmét). A gyerek elé teszed a játékot, ha auti, jó eséllyel nincs lövése sem mit csináljon vele. Megmutatod neki, majd segíted a kezét, hogy ő is bedobja a formabedobót, ő is tologassa az autót...stb. Minél több játékot mutatss meg neki, rendeltetésszerűen, hogy lássa azzal hogyan lehet/szokott vele játszani egy normál gyerek, majd másnap is harmadnap is vedd elő ugyanazt többször.
Nálunk ez sokat segített a 2-3 éves korig, hogy célszerűen elővett a gyp egy csomó játékot és mindegyikkel hibernált környezetben játszottak együtt. Ezt a módszert mi folytattuk otthon.
A korai fejlesztőben a gyógyped technikája az volt, ami nem ment, azt egy kicsit még erőltetjük. Még 1,2,3 formát bedobunk, még egy kockát teszünk a toronyra, aztán lehet választani másik játékot, vagy kaphatsz jutalom cukrot, csinálhatjuk amit szeretnél.
Amióta ABA-zunk ezt kicsit máshogy csináljuk: Ha a gyerek akar valamit, akkor előtte gyorsan egy feladat. (Nincs ez persze ennyire kisarkítva hogy feladat) Pl kér egy finomságot, ok de előtte húzz három vonalat a papíron, rajzoljuk meg a ház tetejét (háromszög) vagy csináljunk meg bármit ami épp a fejlesztendő terület és tudom nehezebben megy.
Illetve ezt a két módszert lehet felváltva.
Ez az egyéni fejlesztés. Nagyod révén már nagyjából tudod, mit kellene tudnia a kicsinek, nekem ez a legnagyobb probléma, hogy állandóan figyeljem hol vannak a lemaradások, mivel a nagy nálunk sokkal nagyobb és szinte minden ment neki anno, alig volt valami amit gyakoroltam volna vele ilyen kicsi korban.
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.