CSak pár szó erejéig jöttem ,mert mostanában nincs túl sok időm írni...Bundáskenyér!
Vendégek elől rejtve. Jelentkezz be vagy regisztrálj a tartalom teljes megtekintéséhez.Labolen !A mágneses cipő zseniális !Szerintem nagyon kreatív . Egy időben M nálunk mozgó lépcsőt akart mindig a lába alá,hogy azon utazza be a világot

Az ismétlődő kérdésekhez :ezt át tudom érezze mindenkinél ,h sokszor fárasztó ,és néha kellemetlen is bizonyos szituációkban ,ha a gyerek folyton ugyanazt kérdezi . M-nál ez volt az egyik legjellemzőbb kommunikációs "defekt" korábban .(Igen ismerős :százszor egy nap megkérdezte M,hogy "hol voltál ?,Hány éves vagy ?,Milyen színű ez ?Mikor készült az?,stb.)Nekünk hangsúlyozták a fejlesztők ,h ne nagyon menjünk bele ezekbe a repetitív kérdésekbe. Lehet hárítani .Ezt már kérdezted..Lehet táblázatot készíteni ,hogy ezt a kérdést pl .csak 2x-szer teheted fel egy nap.Pl .Ha a gyerek az időjárásról kérdez mindig,akkor egy időjárás kép a táblán ,mellette vonalkázni :II

.Ha betartja ,h egy nap csak 2-szer kérdezte ,jutalom lehet a végén .Ezt azért elég nagy erőfeszítés betartani,tudom. Persze ezt csak azzal az egy-két jellemző kérdéssel lehet megcsinálni a táblázatban .A táblás módszer az egyik fejlesztőnk javaslata volt ,hogy esetleg így lehetne csökkenteni ,leépíteni a sztereotíp kérdéseket. Nálunk nem is kezdtünk táblázatot ,mert volt M-nak vagy száz sztereotíp kérdése. Inkább ő ezt magától hagyta el :szociális ráhatásra ,mindig mondtuk neki ,hogy ez furcsa ,másoknak furának tűnhet ez a sok kérdés ,esetleg szociális történetekbe is beleszőttük ezeket..Ezek a kérdések most már szinte megszűntek ,bár sok esetben még furcsákat kérdez M.Ilyenek :"Hogy lehet az ,hogy 8-a van ,pedig 9-e érzésem van ?"Nahát erre mit lehet felelni . Ehhez kéne tudni ,hogy milyen is a 8-a és a 9-e érzés