Maxfactor: Először is neked írom, mert látom nagyon megijedtél: Ez csak egy kifejezés!!! Ettől még ugyanaz az imádnivaló, kicsit furcsa gyereked marad, mint aki a diagnózis előtt volt. Én sem használom ezt a kifejezést rá. De attól még tudni kell, hogy gyógypedagógiai és jogi szempontból ebbe a kategóriába tartozik, a látás-, hallás-, beszéd-, mozgás-, és értelmi sérültekkel együtt. Az autizmus is egy csoport. Azért ez nem akkora gond, pl egy gyengénlátás sem olyan rémisztő dolog. Vagy nagyothallás. És ők is fogyatékosok.
Egyszerűen ne használd ezt a kifejezést a gyerekre, mert tényleg van egy negatív felhangja a társadalom szóhasználatában. De tényleg vedd külön az értelmi fogyatékosoktól, ők is csak egy alkategória. Ha a te lányod ép értelmű, márpedig az, akkor ne ijedj meg, ettől a szótól nem lesz hirtelen értelmileg is sérült.
Domesz: a napirend nagyon hasznos dolog, pont arra, hogy a fejlesztést is be tudd szervezni a napotokba, illetve, hogy ha vendégségbe mentek, ne közölje 5 perc múlva, hogy mehettek haza. Kell jelezni neki az időtartamot, timerrel, vagy leszedhető háromszögekkel, vagy valamivel. És igen, vigyetek saját játékot, ha szükséges.
Amúgy hat évesen is felkapod és betuszkolod majd a kádba?

Mi nem használunk minden nap napirendet, de pl most a héten jól jön. Itthon vannak, én meg egyedül vagyok velük. És nem szeretem, hogy naphosszat a gép előtt ül. Ma napirenddel simán játszott másfél órát a tesóival, vagy magában, aztán fél órát feladatoztunk is. És nem hisztizett, mikor reggel azt mondtam, hogy fél óra számítógép után szabadjáték jön. Mikor csörgött az óra, magától felkelt a gép elől. Na ezt lehet elérni a napirenddel.