Szanya, Maxfaktor: én is írtam az "ülepedést" a dg. után, bár spec. erre a 3 hétre gondoltam, amíg kezdődik a köv. nevelési év a fejlesztő helyeken. Asszem végig kellett volna írnom!

Ettől függetlenül úgy gondolom, hogy pl. a Valódi Színek után, legalább is nekem, muszáj volt kicsit rendezni a gondolataimat, annyi benne az infó. Főleg, ha valaki frissen csöppen a témába.
Auti, aspi kérdés: mi a leírt dg. előtt fél évvel már megkaptuk tutira szóban. Az első taktikánk nekünk is az volt, hogy inkább aspit mondunk mindenkinek, mert az autizmus szó nagyon ijesztő tud lenni. Na, erre pervazív diagnózist kaptunk!

Ezek után egyszerűbb volt azt mondani, hogy auti. Aspi egyébként sem lehetne, mert pont a beszéd késése volt a legmarkánsabb tünetünk.
TSMT: mi 3-4 éves koráig csináltuk, hátha indul a beszéd. Nem indult. Mozgás koordináció javítására viszont jó volt, meg arra, hogy fejlődjön a feladat tudat, megszokja a légkört a fejlesztésen.
Z. ma is "brillírozott: Vásárlás után pakolunk be a kocsiba, ez mindig nyüzsis. Apa cuccolt a csomagtartóba, én G.-nek segítettem beszállni, amikor Z. tüsszentett. Mindannyian mással voltunk elfoglalva, nem voltunk elég figyelmesek, ezért nem mondtunk neki semmit. Kivárt pár másodpercet, majd ezt mondta:" Akkor egészségemre!"