Nagyon el voltam havazva az utóbbi időben ,ezért nem írtam .Ügyesek ezek a rajzoló gyerkőcök !!Az én M-om csak jutalomért

hajlandó rajzolni ,annyira nem szeret. (kb .5,5éves szinten áll a rajzkészsége )Persze ,azért minden nap csinálunk vmi ragasztásos ,hajtogatásos ,esetleg színezős ,rajzolós dolgot. Bár a suliban már felvételkor mondták ,h nagyon gyenge a finommotoros készsége ,ezért baj lesz az írással nála . . Biztos szenvedünk majd .
Szanya !NAgyon tetszett a múltkori előadás ,a következőre rögtön beneveztem

Bár láttam azt majd Emmáék tartják már ,de azok az előadások is nagyon színvonalasak voltak . Már várom nagyon a következőt .
Tomger!Örülök ,h G fejlődik a beszédben folyamatosan . Tudod ,írtam neked egyszer ,hogy M-nél is volt egy ilyen átmeneti szakasz (mikor az E/1, E/2 -st felváltva használta ,de innen már csak tényleg pár hét ,esetleg pár hónap ,hogy rögzüljön G-nél a helyes szám ,személy

Labolen !Nálunk is besokallt M már év végére az ovitól ,nem mintha olyan különösebb probléma lett volna (Bár nálunk is volt egy -két szocializációs probléma a társakkal )egyszerűen csak megunta ,és elfáradt . Várja a sulit nagyon,azt mondja ,ő már oda való. Most a suliban attól tartok ,hogy visszaesik M kicsit a szocializációs folyamatban. Szinte csak autik lesznek . Ami önmagában nem zavar ,csak a társas kapcsolatokban azért örülnék ,ha M látna normál mintát is .A mostani ovijában azért már bevették M egyszerű játékokba (fogó ,bujócska ,... beszélgetett is a gyerekekkel mostanában egyre többet ,ami önmagában nagyon jó ,de van egy hátulütője is ,mert elkezdte egy-két fiú szívatni M-t :pl .ilyenekkel .M.táncolj az asztalnál !, M.mondd ezt a csúnya szót !,stb . Marcira egész büszke vagyok ,mert nem mondta a csúnya szót ,csak suttogva ..

,táncolni viszont táncolt az asztalnál ,a társak buzdítására . Viszont mikor A ., a csoporttársa azt mondta M-nak az asztalnál ,hogy elvarázsolja M.olyan kicsivé ,hogy be tudja zárnia pohár alá a", börtönbe ",akkor M azt felelte ,hogy :"jó ,de előbb kidoblak az ablakon ..."LEgalább helyén volt az esze . Egyszóval ,itt azért rövidre zárta ezt a vitát A-val . DE azért megviselik ilyenek M-t olykor.BEszéltünk is erről az óvónőkkel.NA ,és ettől félek ,hogy most kezdi megtanulni megvédeni magát ,ha még sután is . Kezd egész ügyesen játszani érthető játékokat . Ott pedig lehet ,h visszaesik a suliban . NEm lesz kész helyzetek elé állítva ...
Egyb . egyre inkább látom ezt a "szórt "iq-t én is M-nál .. Ugye ,ez kiskorban nem olyan éles . Kiskorban még csak a zseniális képességei tűntek fel

Most már látom ,hogy bizonyos képességei,készségei igen gyengék :ilyen pl. a rajzolás, a nagymozgás,(nem olyan ügyes)térlátás(nem szeret annyira építőjátékokkal játszani :néha ráveszem ,de szájhúzás az megy ilyenkor mindig ..)NA ,itt jöhet a felzárkóztatás !!Más képességei meg egészen fantasztikusak . Írtam már korábban ,hogy az idő (itt lehet az időjárás is),óra ,hónapok,hetek ,napok nagyon foglalkoztatják M-t . Most képzeljétek el ,hogy tudja ,melyik hónap hány napos . Kiszámolja hány nappal ezelőtt volt az a nap (pl .jan 27-százas számkörben is jól számol). Ma éppen azt tudtam meg ,hogy szenteste kedden lesz .Itt nem tudtam meg sajnos a konkrét napot ,hány nap múlva :(BAsszus ,ehhez, hogy van energiája kiszámolni ?JA ,és dátumokat tárol a fejében . Kb . tavaly október óta kezdte ezt el . Minden naphoz köt valamilyen eseményt :pl . január 18 . anya színházba ment ,február 8 .farsang ,március 5. Z oltást kapott.,és nagyon mérges ,ha véletlen egy -egy dátum nem jut eszébe !!KÁr ,hogy ilyenekre használja a memóriáját ,ami különösebben senkit nem érdekel . REmélem ,megtalálja majd később azt a szakterületet ,ahol ezt majd kamatoztatni tudja .

A viselkedésproblémák még mindig megvannak M-nél ,de szerencsére javul (bár mindig tud kellemes -kellemetlen élményt is szerezni nekünk ). Bizonyos érzelmekkel kapcsolatban már egész jól képben van M. Olyan aranyos volt szedett nekem egy pipacsot az ovibamenet ",de rögtön mondta ,hogy dugjam el ,mert az óvónénik megsértődnek ,hogy ők nem kaptak ilyen szép virágot .