Süni, akkor félreértettem. Kedves Tőled, hogy ennyire nagyot gondolsz a fejlesztéseimről. Vannak eleve elrendelt dolgok, hiányzó képességek, amiket biztosan nem tudunk pótolni a gyerekben, illetve ott van az idegrendszer állandó érése amiben egyfolytában bízhatunk. (Glor cikke -én sem vagyok túl jó angolos- a 8 éves ill az ált iskolás kort emeli ki, melyben nagyon sok nem beszélő auti beszéde beindul) És vannak rosszul-gyengén működő készségek, amiket fejlesztve láthatóan ügyesebbé válik a gyerek.
Jó lenne rájönni, hogy Andrisnál, hol akad el ez a beszéd téma, bár a leírtak alapján a motiváció hiánya ez egyik legnagyobb gond, erről is szó van a cikkben. Amit kimni is ír muszáj abban az irányban mozdulnod, amerre a gyerek érdeklődik. Ha ez a betűs számos mánia, akkor ezt kaptad, (szó se róla én is utálnám, szerencsére

ez nincs nálunk) még szerencse, hogy van egyáltalán valami Ebből is ki lehetne hozni valamiiit!!!!
Ötlet, lehet hogy már csináltátok:
G mielőtt elkezdett szavakat mondani, esténként a TSMT torna után mindig gőgicsélt, mert egyébként napközben csak zárt szájjal morgott.
Akkoriban Meixner és társait olvasgattam, amiben azt írja az első magánhangzókból az á o e az, amiket legkönnyebb kiejteni. Mássalhangzókból az m b estleg t és p (ez utóbbiak nekünk nagyon nem jöttek az elején)
Azt mondtad Andris vokalizál időnként. Talán előfordul egy magánhangzó vagy mássalhangzó(sor) amit gyakrabban kiejt.
Mivel korábban azt írtad nem utánoz, javaslom Te utánozd, ha ő gőgicsél, vagy bármilyen hangot kiejt. Én este fürdés után mindig egy csikizés, hasrapuszi és társai között próbáltam rávenni hogy utánozzuk egymást. Pár napig próbáltam, aztán 1 hétig nem, aztán megint 4-5 napig.
Ha van olyan mással-magánhangzó amit többször következetesen kiejt, amikor Te utánzod őt, ezeket a betűket betűkártyán keressed elő és mutasd is neki és máris bejön a motiváció. Hátha találsz hozzá kapcsolható értelmes szót is a pecs kártyái között..
a gyakran kiejtett hanghoz egyszerű ( max két szótagos pecs szavakat keress.).
Ha a szó motiváló az a tuti (hiszen a pecs alapja is ez)
Fontos, amikor ő mondja és Te utánzod próbálj a látómezejébe kerülni (tudom nehéz ez egy szemkontaktot kerülő gyereknél, nálunk is nehezen ment, időnként lehetetlen volt)
G gyengén ugyan, de vokalizált. Aztán elindult a magánhangzós beszéd és akkor láttam, hogy még mindig mennyire vontatottan iszonyú lassan képes csak kimondani a szavakat.
Annyira édes volt, amikor végre próbálta volna mondani a TSMT dalait mondókáit, de egyszerűen képtelen volt olyan gyorsasággal mondani, ahogy mi énekeltük. És a dalt sem akartam a felismerhetetleségig lassítani.
Mára tiszta a beszéde, de még mindig nagyon lassú az intonáció furcsa, bár már hangsúlyoz is, de még mindig természetellenes.
Nem csak hogy nem értette, nem akarta volna kimondani a szavakat, G valóban nem volt képes kimondani a szavakat, amikor már végre akarta is.(Olyan volt mint egy részeg vagy agyvérzéses, aki torzan ügyetlenül artikulál.) De ezt is csak akkor láttam mikor már próbálkozott és nem ment. Fizikálisan? is képtelen volt kiejteni a szavakat és ebből az állapotból kellett elindulnuk. Nekünk muszáj volt játszani a hangokkal.
Más nembeszélőknél nem feltétlen van ez így, hiszen mimmo fia sem beszél, de azt írja időnként megszólal és akkor képes szavakra, tőmondatokra is. Ha jól emlékszem Edina fia is egy piros ferráris mondattal indított. Ilyen esetekben javaslatom teljességgel felesleges, nem mondom hogy feltétlen ez egy egyetlen jó megoldás, ráadásul Andris már nagy is kicsit ehhez.
DE
Bár nem tudjuk pontosan mi van Andris fejecskéjében, de mivel a betűkre nagyon rákattant, sztem már csak ezért is érdemes lehet ezzel a verzióval próbálkozni kicsit.