Én már jó sokszor leírtam a mi verziónkat, de összeszedetten csak a KLIK kérelembe írtam le (amit ugye 2x pattintottak le eddig) és nem a tökéletesen ideálisat írtam nekik se, csak az elérhetőt. (Mármint elérhető lenne, ha nem lenne akkora az ellenállás itt, mint a Himalája.)
Ez itt az álom szintje.
- Szegregált (vegyes vagy auti)/integráló (több fogyatékossági ágat, vagy csak autit)/normál iskolában autista csoport?
Normál iskolában autista csoport. (Vagy "családi iskola", akár magántanulóként. De vizsgázni ne kelljen.)
- Iskolaotthon vagy választható napközi?
Választható napközi. Du. nem lecke, hanem sport és művészeti nevelés.
- Hány fő legyen az osztály?
10-15 fő a normál osztályban, az autista csoport pedig ne legyen 4 főnél több. (Családi iskola esetén osztályonként 3 gyerekkel. Az iskolában összesen 2 sni gyerek.)
- Hány pedagógus legyen velük és milyen végzettséggel? (Tanító/tanár, gyógyped./gyp. asszisztens?)
1 tanító vagy a tanárok, de autis felkészültséggel, az auti csoportban egy tehetséges és kooperációra képes ember, olyan, akinek humora is van. Lehet tanító vagy gyp. asszisztens, legyen autis felkészültsége.
- Mekkora lenne az ideális iskola, hány osztályos, milyen osztályokkal?
Nekünk az ideális a "családi" iskola lenne, összesen kb. 20-25 gyerekkel.
- Milyen lenne szerinted az ideális óra-szünet beosztás?
A kicsiknél 15-20 perc statikus foglalkozást 20 perc mozgásos elfoglaltság váltana, később viszont rugalmasabban kezelném, a feldolgozandó témához igazítva az órák időtartamát.
- Milyen teremberendezést szeretnél? (Beleértve azt is, hogy pl. legyen hozzá mosdó-wc, kis konyha, játszószoba, nyugiszoba, stb.)
Nagyobb iskoláknál (ha építhetnék) az osztályokhoz külön vizesblokkot terveznék öltözéshez alkalmas előtérrel, kb. olyan jellegűen, mint ahogyan az óvodákban van.
Az auti-egységhez egy fejlesztőhelyiséget és egy nyugihelyiséget képzelnék el, és minden általános iskolába kellene egy tankonyha. Meg tornaterem (esetleg több is) és tanuszoda.
- Milyen lenne a jó tanítási módszer a gyermekednek és milyen lenne a megfelelő autispec. tananyag?
1/1-es vagy minicsoportos tanítási módszer, sok vizuális támogatással, egyszerűsített szövegezéssel.
- Milyen és mennyi lenne az ideális fejlesztés számotokra?
Napi 1 óra beszédfejlesztés, 1 óra kommunikációfejlesztés, 1 óra olvasás-szövegértés. A szünetekben a normál osztállyal szociális helyzetek gyakorlása asszisztenssel, hátsó megsegítéssel. A normál tornaóra helyett inkább olyan jellegű (csak magasabb szintű) fejlesztőtorna, mint amilyen az óvodákban elérhető csak jelenleg (Tótszöllősyné és Mozgáskotta).
- Milyen közös programokat tartanál szükségesnek?
A szokásos iskolai ünnepségeket, de lehet, hogy csak az auti-egységen belül, vagy a családi verzióban.
- Milyen távolságra tudtok elmenni a jó iskoláért?
Odaköltöznénk.
- Milyen auti-spec. támogatást szeretnél?
Amit Edina.
- Melyek azok a zavaró tényezők, amelyeket kiiktatnál, hogy a gyerekednek elviselhető legyen a közeg?
Túl nagy tömeg, zaj, iskolacsengő, üvöltöző pedagógus.
- Hogyan tudsz segíteni a pedagógusnak, mivel tudsz hozzájárulni az iskolai munka sikeréhez?
Akadálymentes kommunikációval, képzésekkel, könyvekkel, autispec. támogatások, vizuális eszközök elkészítésével, alkalmazásával. (És persze adok a gyerekkel ételt, olyat, amilyet meg is eszik.)