süni: Ami meglepett az az, hogy gyakorlatilag állandóan ezen az autizmus szűrőn
kell nézni a gyerek viselkedését, és e szerint kell megoldani a problémákat.
Ezt ugyan elméletben tudtam, de amikor konkrét gyakorlatok voltak, azok egyáltalán
nem voltak könnyen megoldhatóak.
Volt ez az úgynevezett jéghegyezés, amikor analizálni kell a gyerek viselkedését.
A jéghegy teteje amit látunk,(ami a felszínen van) ahogy a gyerek viselkedik, és a lényeg az ami alatta van.
Vagyis hogy mik lehetnek a lehetséges okok.
A "Simi " történetekből is tanultam, ha Zsuzsa nem meséli ezeket, akkor nem jövök
rá egy-két dologra a fiam viselkedésével kapcsolatban.
Azt sem tudtam hogy amikor egy gyermek megszületik, már el van döntve hogy autista, utána már mindenképpen előjönnek a "tünetei".
Valamiért azt hittem hogy még születés után is van ami alakítja ezt.

(lásd, környezeti hatások)
Továbbá ha jól értettem, ha egy gyermek környezete akadálymentesítve van (autizmus
szempontjából) otthon és az iskolában(vagy ahová jár) akkor többé-kevésbé
megelőzhetők a durva viselkedés zavarok.
De ezt lehet hogy nem jól értettem.
Jó volt olyan szülőkkel beszélgetni személyesen akik hasonló cipőben járnak.
Ez nagyon hiányzik, sajnos erre nincs lehetőségem.
Nagyon sok minden volt, most nem tudok mást írni, de talán zsizsi is hozzátesz
majd valamit.