Nagyon sokáig tartott tegnap a szülői, jó fáradtan érkeztem haza, de jó volt! Tudjátok, nem sokat tudtam a tanítási módszerekről, mert úgy semmiről, mert júniusban kerültünk ide, se nyílt napon nem voltam, se a tanarakat nem ismertem, semmit. Úgyhogy irtó kellemes csalódás ért!!! Egész modern a tanítás, na, azért nem Rogers

, de nem is az a nagyon merev poroszos, szóval én ilyesmire vágytam! Elsőben nincs osztályzás, sőt, negatív értékelés sincs. Csak pozitív (kis csillag meg nagy csillag, de mindegyikhez dicséret jár, nincs olyan, hogy rosszat csinált, vagy csúnya a rajz-írás, csak jó meg szép van), a magatartást úgy értékelik, hogy van 5 piros valami (alma talán, már nem tudom) és, ha rosszat csinál, akkor megfordítják a tábláján (mágneses, mindenkinek van saját) és nem látszik. Tehát elveszik az a piros alma. Itt sincs olyan, hogy kap valami negatív jelzést, nagyon nagyon tetszik!!
Az anyukák fele ismeri egymást, kiderült, hogy mindnek van 2 évvel idősebb tesója, akik a mostani, mi tanárnénijeinkhez jártak (itt 2 évig van a két tanárnő), így összeszokott társaság. Mindenki mesélte, hogy fantasztikus tanárnők ezek, a gyerekeik is nagyon szerettek idejárni, szóval, csak jókat mondott mindenki erről a suliról és a tanárnőről is.
Maga a suli hihetetlen szervezett, pedig nagy suli, de minden a helyén van, nyugodtak az itt dolgozók, még a portás is néni is szuper, már ismerni N-t is.
A tegnapi tejallergiás dolgon kívül nem tudok rosszat mondani - egyelőre. A tanárok valszeg csak nagyon feszültek voltak ebéd után, mert este nagyon mások voltak és már nem voltak olyan unszimpik egyáltalán.
De nem tudok velük beszélni N-ról. Nem írom le, hogy pontosan hogy zajlott, de lényegében elmondták a tanárok, hogy ne kérjünk fogadóórát, csak ha nagy gáz van, mert midnig lehet találni pár percet, hogy beszéljünk a fontos dolgokról (az más kérdés, hog ynekem az nem lenne elég...). Itt ez a szokás. És láttam is, hogy olyan nagyon nem akarnak beszélni, mert végül odamentem a szimpibbhez és elkezdtem a pisitréninget (mert nekünk gyógyszert kell szednünk ebéd után erre, muszáj volt mondanom), de nem is nagyon akart belekérdezni, aztán annyit mondtam, hogy járunk fejlesztésre, majd a héten kiderül, melyik nap kell elvinnem, de nem kérdezett vissza, milyen fejlesztésre. Magamtól csak annyit mondtam, hogy idegrendszeri késései vannak és fogja látni, hogy nem mindig néz oda, furcsa néz, forgatja a fejét, de ez nem azt jelenti, hogy unja magát és nem direkt csinálja. Hirtelen nem jutott jobb az eszembe, de aztán rájöttem, hogy ez jó volt így, mert én most mégiscsak mondtam, hogy valami nem okés a fiammal, de nem akart erről beszélni, így, majd ha gondja lesz N-dal, akkor szólni fog és majd akkro elmondom, hogy pontosan mit értettem idegrendszeri problémák alatt. Egyelőre jó lenne, ha lenne egy jó benyomása N-ról és csak utána tudná meg az ASt. Úgyhogy nem is bánom ezt most, egyelőre nem fogok vele ennél többet beszélni. Azért valamit mégiscsak mondtam, ami már jelzi, hogy nem egy tipikusan fejlődő kisgyerekről van szó, ha ennél mélyebbre szeretne menni vagy nem tudja kezelni, úgyis szólni fog. Nem fogok ott erőszakoskodni, mert csak elijesztem.
De ez az egész csak a szülőiről alkotott benyomás volt. Aztán majd kiderül, hogy a valóságban milyen lesz. Egyelőre nagyon örülök, hogy kiderült, hogy nem olyan merev a suli (pl mondták, hogy szerintük sok ez az óraszám, így ha jó idő lesz, pl énekóra helyett kimennek az udvarra játszani - hát ezek nekem nagyon tetszenek, aztán a második félévben mennek együtt korcsolyázni hetente 1x - amit N imád -, meg majd úszni is és kiderült, hogy N élvezi ezeket a katolikus szertatásokat, pl mise, amiből időnként lesz azért és menni kell, de oda is együtt, nekem ez is tetszik, főleg, hogy N élvezte). Kíváncsi vagyok, mikor veszik észre a tanárok, hogy N picit más (egyelőre nagyon összeszedi ám bent magát, amíg tudja tartani magát, addig ő képes látszatra NT módon viselkedni, majd akkor jönnek a gondok, amikor elfárad). Addig is megyek füzetet kötni és vennem kell még egy hátizsákot, mert csak hétfőn és pénteken kell vinni az iskolatáskát, a többi napokon csak 1-1 füzetet kell cipelni és ahhoz kértek egy kisebb táskát, ez is nagyon tetszik nekem. (és csomó mindent eleve bent tartanak, amit sosem kell hazahozni, gyurmák, technikai eszközök, rajzeszközök, könyvek)