Diracdelta:
Én nem gondolom, hogy lenne olyan gyerek az országban, akinek való ez a 25-30 fős állami oktatás.. Ha én lennék a főnök, akkor az egész rendszernek buldózerrel mennék neki, sóval behinteném a helyét is:)
Egyébként Nagyjából egyetértek Kimnivel... ez a suli alapvetően nem arról szól, hogy kirívó tehetségeket menedzseljék, mert ez nem is lehet elsődleges cél, ahol mégis csak speciális nevelési igényű gyerekek vannak, akiknél többen tanulási nehézségekkel is küzdenek. Ettől függetlenül nincs kizárva, hogy felismerve a gyerek tehetségét, terelgetik a megfelelő irányba.. de a főprofil nem ez. Kimnivel tökéletesen egyetértek, hogy különösen autista gyerekek esetében a magas intelligencia és a sikeres tanulmányok között meg nem vonnék párhuzamot. Ahhoz van szükség a magas intelligenciára, hogy kompenzálják azt a rengeteg hátrányt, amivel küzdenek. Sok kirívóan magas intelligenciával rendelkező gyereket be sem lehet ültetni az iskolapadba. Itt a lényeg az, hogy bizonyos nehézségekkel rendelkező gyerekeket megtanítsanak, hogy belerázódjanak az iskolai életbe, csinálják a feladataikat, önállósodjanak, tanuljanak, betartsák a szabályokat, miközben fókuszálnak az egyéni nehézségeikre, és segítsék őket. Ebben a Heuréka szerintem elég jó, a tehetséggondozásról pedig nem tudok nyilatkozni. Mindazonáltal azt se gondold, hogy minimál oktatás van, mert teljesen jó ütemben haladnak, és ugyanazokból a normál tankönyvekből tanulnak mint máshol.