Az auti.hu-n kirakott indexes cikk (hagyomános oktatás/magániskola, stb) -re esetleg itt reagálva, aztán ha off-topik , rakd el valahová, Szanya:)
Rengeteget foglalkoztat mostanában ez a probléma. Most kicsit tekintsünk el az auti-spec aspektustól, csak mint tanulási közeget nézzük a sulit. A fiam túlságosan szeretne megfelelni az elvárásoknak, és mindig letöri, ha nem olyan jegyet kap, amit szeretne. Ehhez zseniálisan hozzátesz a tanítónő, aki valószínűleg jó szándékkal, de mindig elmondja Mnak egy kevésbé jól sikerült dolgozat esetén (amiből vagy heti 2 van átlagban!!!) , hogy " te olyan okos fiú vagy, tőled többet vártam volna". Ez valami elképesztő kontraproduktív, mert a fiamat csak stressz éri emiatt. Ráadásul bevallotta, hogy ne haragudjak, de egyszerűen nem tud figyelni arra, ami nem érdekli, nem tud mit csinálni:) Pl. a különböző madárfajok jellegzetességeit tanulták, ami bizonyára rendkívül hasznos mindenkinek, aki nem ornitológus lesz.
A kérdés viszont itt jön: Vajon jót teszek -e azzal, ha le akarom venni a gyerek válláról a terhet, és azt mondom, hogy figyelj, a suliban egy halom felesleges dolgot tanultok, azt is rosszul, ráadásul a kapott osztályzatok aztán az égvilágon semmit nem jelentenek, tanuld azt, ami érdekel, stb.. Most egyébként 4--es 5-ös, nem tudom miért tudja inkább csak dicsérni a tanítónő , miért motiváló az, ha még ennél is jobbra sarkallják.
Persze az egész oktatás nagyjából kuka, ha nem kéne dolgoznom, esküszöm én is magániskolát alapítanék néhány értelmes ismerősömmel

Hihetetlen, hogy a 21. században, ahol minden információ két kattintás, ott még mindig egy frontális, sima tényanyag átadás zajlik.. Tartanak kiselőadást, és se számítógép, se tablet, se projektor.. Vigyen be a gyerek kis lapokat, és lobogtassa.. Ha nem viszem sehová, úgy fog leérettségizni, hogy az aktuális technológiát egyáltalán nem használja.. Ahelyett, hogy hülye madártani fejtegetésekbe mennek bele, nem lehetne esetleg ilyeneket tanulni, hogy hogy kell pl. információt szelektálni a neten, vagy hogy tudom a rendelkezésre álló technológiát használni ahhoz, hogy egy komplex problémát megoldjak? És még azt sem lehet mondani, hogy OK, legalább szocializálódik a suliban, mert egy halom másik aspergeressel jár együtt.. Ez semmivel nem több, mint egy ikeás gyermekmegőrző..
Mi lesz egy egyébként is hátrányból induló autival, aki egy ilyen oktatási környezetben jut el mondjuk az érettségiig? A kreatív gondolkodás, a problémamegoldás, a csoportban való, projekt alapú munka abszolút hiánycikkek..
Csak magolják, hogy milyen tollazata van a feketerigónak, 2015-ben:) Mi lenne, ha ez lenne (csak egy buta, leegyszerűsített példa) Érdekelnek a bolygók? Tessék adok egy bolygót, menj fel a netre, keresd ki milyen a felszíni hőmérséklet, ki fedezte fel, szerinted miben különbözik a Földtől? Stb...
Tényleg úgy tűnik, hogy vagy + délutáni elfoglaltságokat kell keresni, vagy az oktatási feladatokat is át kell venni a szülőnek, ha azt akarja, hogy a gyerek minimálisan képben legyen a világban...
Most pl. januártól beíratjuk egy SCRATCH tanfolyamra (gyakorlatilag programozás, játékos módon, szerintem szuper, és Mnak is tetszik), hogy tanuljon már bármi olyat, aminek köze van a kreatív gondolkodáshoz, mert a suliban ez 0.
Sorry, ha egotrip vagy nem ideillik:)